Sv: Min sitts..
Är inne på axel´s linje.
Skänkla så lätt att hästen kan känna det ½-1 sekund, sen direkt spö om hästen inte svarar (så hårt/mjukt att hästen reagerar) skänkla helst inte heller med underskänklarna, försök att bara använda lår och säte. Det som skulle kunna hjälpa precis när man lär sig av med det är att ha så låååånga stigläder att man nätt och jämnt kan hålla kvar dom för då blir det jobbigt att dra bak fötterna eller höja knäna
Tänk långa ben för då är det mycket lättare att rida med lår och sits. Förstår hästen inte (vid sidförande hjälper i en övning man inte tränat t ex) så förstärk med halvhalter och sits/lår.
Sen en kommentar om hästen (eftersom du bad om det!
) den står under sig fram och lite bak. Kan vara värt att kolla upp, för då har de ofta blockeringar och spänningar (en anledning till att den är trög?). Kolla med Equiterapueft eller kiropraktor.
Den ser också lite ojämn ut eftersom den tar längre steg framåt med ena bakbenet (nu ser man ju inte andra benet något i det läget åp bilderna, men med tanke på att den verkar föredra att stå så även uppställd och att den tar steget extremt långt fram så gissar jag mig till det).
En till grej man märker som har med det att göra är att den inte "hänger ihop". Bakbenen tar för långa steg så att säga så även fast den sätter under sig så kollapsar det på att framdelen inte hänger med utan ser ganska låst ut. Läng gärna tyglarna ofta och träna framåt/nedåt och massor med halvhalter för såna hästar mår bra av att stretcha och halvhalterna (och gärna volter där man är petig med spårning och böjning) hjälper hästen till bättre struktur.
I övrigt ser hästen mysig ut!