Vad kan jag göra för att hjälpa honom? Vad kan jag göra för att hjälpa honom att inse att han är just en alkolist? Han tycker nämligen själv inte att han är det, och är den här typen som tycker det är oerhört drygt och jobbigt att prata om känslor.
Han är vuxen, jag är vuxen, men jag vill ju ändå hjälpa honom så att han får leva sitt återstående liv med lite kvalitet.
Här kommer inte mycket till råd men jag är uppväxt med alkoholiserade föräldrar :/
Min låtsaspappa, från att jag var 5 (vi flytta in då) så drack han öl hela dagarna, hans företag var gården så han kunde dricka på jobbet.. Mamma drack alltid öl när hon inte jobbade och på helgerna men var absolut inte alls lika nere i alkoholen som låtsaspappa.
Min låtsaspappa sa alltid att han skulle adoptera mig då jag såg honom som min pappa..
Men uppväxten gick ut på att dölja hur verkligheten såg ut för soc, vänner och skola.. Min mamma lärde mig att ljuga för soc ..
Han körde även full, bla en gång när jag var med min ponny hos hans tremänning..
och jag visste inte att han druckit förän min ponny började bråka vid lastningen och det hela blev tumult..
Min vardag från liten till 18 år var att gömma whiskeyflaskor, psykisk misshandel, en sak till jag inte vill gå in på här...
Mamma dog 2010 i maj , jag fyllde 18 i oktober..
Då bröt jag ihop totalt och kunde inte hantera lviet längre pga jag var förälder till min egen låtsaspappa, skulle ta hand om x antal djur och försöka hålla ihop mig själv vilket slutade med att jag höll på att ta livet av mig när en ängel ringde mig och räddade mig därifrån..
Det jag vill säga är att jag har tyvärr bara dålig erfarenhet av alkoholister..
tyvärr..
jag tror säkert det finns dem som tagit sig ur det men jag känner ingen ännu..
Men gör inte som jag, jag fick lära mig att förtränga llt som hände och dölja problemen för allt och alla..
att ljuga osv..
den ENDA som kan hjälpa honom är han själv och han måste vilja bli frisk..