Sv: Min kolonilott
Åh vad fint - redan!! Jag borde skriva i tråden eftersom jag är Trädgårdsnörd av stora mått..... Å andra sidan har jag dålig självkontroll och är en sån som går in på Plantskolan och KÖPER utan att ha en plan. Alltså: Mitt tips (om du inte redan fått det här?) är att rita upp lotten på ett (rutat) papper och sen göra en liten plan över hur du vill din trädgård ska se ut. Jag hittar ofta drömställen i trädgårdstidningar, som jag klipper ut och hoppas kunna kopiera en vacker dag, eller åtminstone inspireras av...
Men det sämsta (?) man kan göra är att börja gräva lite här och där på måfå och peta ner växter man köpt för att de såg så fina ut i affären. Jag gjorde så i min trädgård och det betyder att jag fått gräva upp och flytta omkring och göra om i det oändliga. Och än är jag bara halvvägs. Planera, alltså!
Pallkragar är också toppen, i år ska jag ha såna!! Gärna med små gångar emellan, med tegel.....
Bygg också på höjden med klätteväxter och rumsavdelare. Vill du ha träd så plantera dem rätt snart, dom tar tid att växa till sig.
Vad kul!!!