Min kolonilott

Sv: Min kolonilott

1011805_4335231197884_453512182_n.jpg

Idag byggde jag en liten stig in i "sagoskogen" med täckbark och täckplast.

1005874_4335233637945_702710889_n.jpg

Så här ser det ut från andra hållet. Ormbunkarna har haft det lite tufft i värmen eftersom jag råkade täcka för mycket först. Nu är det avtäckt och bara bark närmast dem igen, och rejält vattnat så förhoppningsvis piggnar de till.

Snyggt! :)

Jag har roat mig med att göra före och -nu bilder (april till juni) Det är stört stor skillnad!

april-juni_zps93864aa2.jpg

April-juni3_zpscfae6596.jpg

april-juni2_zps446e93f3.jpg

Wow, vilket jobb ni har gjort, båda två. Era "grannar" måste vara glada över att få se välskötta lotter istället för kaoset som var innan. Jag vet att min svärmor skulle vara jätteglad i alla fall.

Ja, det brukar de faktiskt säga till mig. En av mina grannar brukar gå och hämta ordföranden för att visa hur fint det blivit. Själv är jag mer skeptiskt för jag vill göra tusen miljarder nya saker, men jag försöker lyssna på dem.

998169_4335181236635_109758449_n.jpg

Dagens Steve Irwin. Det var en orm i min jordgubbslåda och vad värre var, den hade trasslat in sig i nätet! Jag fick hålla fast den i stjärten och klippa sönder nätet med sekatören och sen bära bort den med rumpen i ett fast grepp mellan tummen och pekfingret. Urk.

*putt putt*

Såhär ett år och en dag senare från trådens start :p Jag skulle jättegärna vilja höra mer om erat arbete på era lotter och se en massa bilder även från denna säsong!

Ja, jag ska börja uppdatera i helgen tänkte jag. Jag har varit bortrest och bara panikbesökt lotten två gånger när jag hörde att föreningen råkat ge bort alla mina saker. (Avd, jaha skulle du HA dom?) Jag har bara 200 kvm i år till skillnad mot det dubbla förra året. Det var svårt att hinna med allt, så jag har sparat den mindre vildvuxna halvan.
10013897_10200677293733661_2128333145_n.jpg

I lådan närmast bor jordgubbarna, sedan den lilla triangeln med björnbär och min förkrympta ros. I de flyttade pallkragarna blir det morötter, sallad, rädisor, vaxbönor och något mer. Sedan ska landet till vänster fiffas lite och så ska jag sätta potatis, pumpa och squash. Sen måste jag ta en sväng till tippen med plaststolen och lite annat skrot.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka