Min katt är sjuk...

Sv: Min katt är sjuk...

Sassy skrev:
Jag åker iaf till vet om mina katter går ner i vikt utan anledning. Ofta visar sig inte mer symptom än så innan katten är rejält illa däran.

Så var det precis för den här Kissen. Han gick ner i vikt "utan anledning", inga andra symptom. Sen *pang bom* så var Kisse rejält illa däran. Men jag for inte tidigare för han hade ju bara magrat av... Nu hade det nog inte hjälpt eller bromsat upp heller, men nu har jag lärt mig det du skriver - att avmagring utan anledning är ett allvarligt tecken.

helle73 skrev:
det är tråkigt att din katt är sjuk, men du måste nog tyvärr inse sanningen i vitögat. Om han tappat så mkt i vikt och inte vill äta är det kanske inte långt kvar, min ena katt gick bort utan förvarning i för ett tag sedan, det var antagligen njurarna och han luktade huggorm i munnen ett bra tag innan.
Kolla om han dricker ovanligt mkt eller om han går på toalådan ofta utan att kissa. Lycka till jag håller tummarna. :banana: :banana:
Jo, det gick inte att blunda för sanningen när man tittade på Kisse. Så han är avlivad - det fanns liksom inget hopp.

Jag märkte inte att han skulle ha druckt ovanligt mycket eller gått på toalådan utan att kissa. Han drack nog ungefär som han gjort alla de andra åren.

mandalaki skrev:
Men du, läs tråden, katten är avlivad.

tgd: Stackars dig! Men skönt för katten att du och veterinären kunde fatta snabba beslut. Nu lider han inte mer.

Jo, det är nog skönt att Kisse inte behöver lida mera samt att han inte behövde lida många dagar. Ännu för en vecka sedan var han hyfsat i skick och han har varit ute en sväng alla dagar. Så han har inte pinats to the bitter end. Så underbart att det finns kompetenta smådjursveterinärer! Blir så mycket enklare och värdigare så.

Divine skrev:
tgd: *kramar om* det är jättetungt jag vet, hade en liknande situation med min vovve i höstas. ochså pigg och glad och på bara en helg gick det ruskigt snbbt utför.. med avlivning som enda utväg.

men kissenhar det bra nu, och du gjorde det enda rätta. *massa kramar till dig* :cry:

Tack! Beklagar din vovve :cry: Jag har inte tidigare varit med om att det gått så här fort. Min förra katt avlivades när han var 12 år, men han blev "gammal" rätt tidigt och man såg det komma långsamt.

Vet du vad orsaken var med din hund?

Tråkigt att det inte gick att göra något, men skönt ändå för Kisse.
Min gamla är ju 12, och är under utredning för att han gått ner under vintern. Han är ju pigg och fräsch i övrigt, men det går ju fort när de väl blir gamla, tyvärr :(

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 838
Senast: Svartkatt
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.