"Min hund styr mitt liv"

Tassetass

Trådstartare
Serien som går på TV4+, någon som sett den? Vad tycker ni om den?

Vill minnas att det var rätt heta diskussioner om hundprogrammet som gick på SVT (?) för ett tag sen, blir nyfiken på vad ni tycker om detta.

Tänkte om det är ett program värt att titta på för att kanske lära sig lite som kanske kan vara bra att ha nån gång när man skaffar hund. Förvisso lär jag mig en del även om man bortser från det som tränaren kommer med; man lär sig väldigt bra vad man INTE ska göra med hundarna. :D
 
Senast ändrad:
Sv: "Min hund styr mitt liv"

Hundkoll förhåller sig väl mer åt det hållet mina metoder på hundarna görs. Tycker dock mer om detta programmet då hon visar mjka metoder på hundarna. Det är lätt att misstolka och jag tyckte det var fel av svt att visa koppelryckningsmetoden då den kan misstolkas ngt otroligt. Undrar hur många som numera går och rycker i kopplet i tid och otid..:angel:
 
Sv: "Min hund styr mitt liv"

Ja, det är en av anledningarna till att jag gillar tränaren i "Min hund styr mitt liv"; hon kör med mjuka metoder som bevisligen funkar men inte lika lätt kan missbrukas. Jag hoppas dock att jag den dagen jag skaffar hund inte ska låta saker och ting gå lika långt som i det programmet... ;)
 
Sv: "Min hund styr mitt liv"

Jag brukar säga till barnen jag tränar att om det är nåt de ska se inom just den delen av tv så är det "Min hund styr mitt liv". Några tjejer började göra som hon sa och fick faktiskt ett snabbt gensvar.

Hon kör enkla metoder som funkar på de flesta hundar och inriktar sig mycket på allmänlydad, så jag gillar definitivt henne.

//E
 
Sv: "Min hund styr mitt liv"

Gillar den! :D Hon är konsekvent och lättförståelig. :)
 
Sv: "Min hund styr mitt liv"

Vad skönt att höra att man kanske inte är helt fel ute som tycker att hon är vettig. :D Dessutom tycker jag hon är rätt skön mot ägarna, hård som sten, alltså. :cool:
 
Sv: "Min hund styr mitt liv"

Jo, jag tycker hon är bra. Även om jag inte alltid håller med henne, eller alla hennes ider
Och hon är hon djävligt bra och hård mot ägarna, och en vettig syn hundar.
 
Sv: "Min hund styr mitt liv"

Tycker den är bra överlag. Gillar tränarens metoder.
Men jag blir lika förskräckt varje gång...att folk kan tillåta att det går så långt för deras hundar....
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 113
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 279
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 785
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp