min hund hostar.......

W

Warmia

Har någon råkat ut för detta.....

När hunden blir uppjagad - kanske kommer någon som han tycker om eller så kanske man leker med honom så att han blir lite uppjagad då börjar han hosta och hostan gör att han försöker spy detta hostande håller i sig upp till en kvart innan det slutar. Det kommer även ofta då man råkar ta tag i halsen om man t ex motar honom eller busar....
Någon som har råkat ut för samma???

Sv: min hund hostar.......

Det låter som att din hund har ont i halsen.

Om hunden har problem med tonsillerna så kan den hosta.

Hur länge har han gjort detta? Om det är något som bara har pågått under en period kan det vara kennelhosta han har.
Båda mina fick de i höstas och de lät precis som du beskriver. Men det gäller ju bara om problemen uppstått nu...

Kennelhosta? Låter som det iallafall ..

Det har pågått under några månader nu men det är just dom sista veckorna som det har blivit mer intensivt så att man har fått sig en tankeställare.....
Vad kommer kennelhostan av och hur smittar den är det veterinären som gäller för att bota den?
Han har inte träffat några andra hundar på superlänge men den kanske smittar genom människor också???

Jag tror mina golden hostade i någon månad max. Men jag vet inte, det är olika hur sjuka de blir, vissa hostar säkert längre.
Ja, det undrade jag med då mina inte heller hade träffat andra hundar under en lång period före den älsta började. Jag vet att det smittar vid närkontakt och vid gemensama vatten och matskålar.

Man brukar vaccinera valpar mot hostan men äldre hundar vaccineras i regel inte. Ingen behandlig behövs vanligtvis inte heller men hunden skall ta det lungt tills den slutat hosta...

Lycka till!

Jag var hos vet. igår pga att min hund hostat lite vid just sånna tillfällen samt ibland på natten! Men det visade sig vara hans mage som producerade för mycket magsyra. Början till magkatarr:( Så när han blir uppjagad så sätter den igång och då kommer han till att hosta. Det river i halsen på dem, känns väl som när vi får halsbränna kan jag tänka mig! Jag skulle se till att han åt flera gånger om dagen så att magsyran fick ngt att jobba med! Vet inte hur länge din har haft det, men kan ju vara värt att prova. Jag har märkt tydlig förändring sen igår!!:)

Precis så gjorde min förra hund på slutet, hon hostade och hostade tills hon tillslut "Stötte upp" ngnting, men inget kom ut. Fast det höll inte på i en kvart, utan kanske femton sekunder. Jag vet inte vad som var orsaken till det faktiskt, det var precis på slutet och det var mkt med henne som inte stämde, vi fick avliva henne pga förstorade inre organ och påbörjad hjärntumör.

Nu menar jag absolut inte att det är därför din hund hostar:) :p

Men jag tycker nog du ska ringa en veterinär och beskriva situationen, så får du se om du behöver åka in och undersöka vidare. Lycka till!

Med uteslutningsmetoden. Han ska in och ta bort analsäckarna vid ett senare tillfälle och då skulle hon samtidigt ta en nämre titt längre ner!

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 619
Senast: Tonto
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 396
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar