Min Hund är galen i hästar!

H

Hippen

hej! Ja skulle jätte gärna vilja ta med min hund till stallet någon gång det är en ovanligt stor långhårig shcäfer som är 6 år . Så fort han ser en häst gående på nära håll så börjar han stor skälla, han skulle inte gå fram och bita dem för han gör så mot andra hundar också och när dom väl träffas så slutar han att skälla men så gör han samma varenda gång . Vad ska jag göra för att han ska sluta skälla på hästar så jag kan ta med honom till stallet? tacksam för svar:angel: FÖRLÅT OM JAG ÄR PÅ FEL TRÅD

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min Hund är galen i hästar!

Min hund skällde i början när hon kom hit på hästarna, och då brukade jag stänga ut henne i en annan del av stallet såfort som hon började. Sedan fick hon komma tillbaka. Det tog inte lång tid innan det var löst på det sättet.

Annars kan du sätta eller lägga hunden och få kontakt med den och belöna när den är tyst.

En annan sak är att du, såfort hunden börjar skälla, så vänder du kvickt på klacken och går åt motsatt håll utan att säga ett ord, bara ett par meter. Då kommer hunden att söka kontakt med dig för den undrade var som hände.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 711
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 417
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 212
Senast: Acto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 845
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar