lovehorses
Trådstartare
Jag ska rådslå med veterinären men tycker det är lite tidigt att ringa när det inte är akut. Äter frukost först.
Igår fick hon spruta mot influensan, inget konstigt, fått det tidigare och int varit några problem.
Igår när jag släppte henne på gräs så ville hon int sätta ner huvudet riktigt, såg lite konstigt ut när hon gjorde de. Lade de bakom örat.
Imorse när jag jag kom stod hon bara å hängde. Annars brukar hon sätta ut huvudet ur boxen å hälsa. Gav inget kraftfoder, hon såg uppdragen ut i buken. börja misstänka kolik men hon hade bajsat.
Ingen feber!
Står lite konstigt med bakbenen också. Bestämmer att ta en kort promenad för att se hur hon ser ut.
Hon går på helt normalt men huvudet sängt och vill inte röra halsen/huvudet.
När jag börjar smeka hene på den sidan av halsen där hon fått sprutan så är hon spänd å visar smärta. Vill heller inte röra huvudet åt motsatta håll.
Gav henne grovfoder och hon börja äta direkt.
Har det blivit någon reaktion på sprutan?
kan de bli det?
Har ni varit med om något liknande?
Tacksam för hjälp innan jag ringer veterinär.
Igår fick hon spruta mot influensan, inget konstigt, fått det tidigare och int varit några problem.
Igår när jag släppte henne på gräs så ville hon int sätta ner huvudet riktigt, såg lite konstigt ut när hon gjorde de. Lade de bakom örat.
Imorse när jag jag kom stod hon bara å hängde. Annars brukar hon sätta ut huvudet ur boxen å hälsa. Gav inget kraftfoder, hon såg uppdragen ut i buken. börja misstänka kolik men hon hade bajsat.
Ingen feber!
Står lite konstigt med bakbenen också. Bestämmer att ta en kort promenad för att se hur hon ser ut.
Hon går på helt normalt men huvudet sängt och vill inte röra halsen/huvudet.
När jag börjar smeka hene på den sidan av halsen där hon fått sprutan så är hon spänd å visar smärta. Vill heller inte röra huvudet åt motsatta håll.
Gav henne grovfoder och hon börja äta direkt.
Har det blivit någon reaktion på sprutan?
kan de bli det?
Har ni varit med om något liknande?
Tacksam för hjälp innan jag ringer veterinär.