Min häst = Grävmaskin

B

bussig

Min häst är tokig på att gräva hål i marken. Det är lite farligt nu när det är mörkt på kvällen när man ska hämta in han. Som det är så druttar man ner i ett hål som han grävt nytt under dagen.(kan vara en halvmeter djupa) Han är vallack och småhingstig i andra hästars sällskap. Jag kan tex inte ha han tillsammans med ston.Dem rider han på. För övrigt är han en jättego kille. Finns det något man kan göra åt denna grävmaskin.

Sv: Min häst = Grävmaskin

Äter han på något i gropen eller gräver "bara" ?
Om det är så att han käkar rötter så kanske det hjälper att lägga ut något att tugga på. Det kanske är något han saknar i fodret ?

Äter han jord och rötter,kan han behöva mineraler?

Han gräver bara. Står och tittar rakt ut och gräver samtidigt.

Kan det vara så att hagen är lite för liten? Jag har sett många hästar som står och gräver och samtliga har haft en liten hage (eller en lite större men väldigt tråkig hage.)
Går det inte att lägga ut en hög med granris, hösilagebal eller liknande för att se om han slutar leka grävmaskin?

Annars kanske vägverket eller liknande vill hyra honom när dom har personalbrist :D

Han kanske inte vill vara i sin hage så länge som han "måste". Prova ta in honom tidigare om du har möjlighet. Eller gräver han hela tiden?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 401
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 287
Senast: Fetaost
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar