Min Gimmie ska paras...

pumah

Trådstartare
... och gissa om jag längtar efter valpar efter denna underbara lilla tjej:love:
gimmie_fin_22jan_07.jpg
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

fiiin! ser ju nästan ut som en riktig hund (läs labrador) :angel: :p ;)

vem är den tilltänkte fadern?
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

Tack! Hehe... nu är det ju inte en labrador, utan en jaktgolden:) :idea:
Hanne är inte riktigt bestämd än, men det blir en med jaktlinjer förstås:)
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

ja att det är en golden har jag inte missat:p . menade mest avsaknaden av blodhundsläppar och överdrivet hårsvall. fick du mitt PM föressten? om din hane?
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

ja att det är en golden har jag inte missat:p . menade mest avsaknaden av blodhundsläppar och överdrivet hårsvall. fick du mitt PM föressten? om din hane?

Har svarat på PM nu:idea: Här kommer en bild på honom också (finns även i en annan tråd).
tonic_22jan_07.jpg
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

Sicken rosa nos. För lite sol i vinter? ;)
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

Skrattar!

Jag läste lite fort och trodde att det var tiken vs hanen som skulle paras, blev lite chockad alt trodde att du drev med mig när du skrev att dom var kullsyskon..

Läste igen och lite mer noggrant ;)

Lycka till med parningen och vi vill se resultaten sedan ( Goldenvalpar är bland det sötaste på 4 tassar )
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

Haha... nej, det skulle nog inte vara så lyckat att para de här två:)
Klart ni ska få se resultatet så småningom!:love: Just nu försöker jag bestämma mig för hanne och väntar på löp - mina tre andra tikar har precis löpt så jag hoppas de drar igång henne!
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

Kul att se en Golden som inte är en "whiten".
Tycker de verkar bli blekare och blekare. Är det ngt ni tänker på inom rasklubben och försöker avla fram mer "gyllne" hundar?

Lycka till med pupparna!
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

Nej, tyvärr är det inget man bryr sig om i rasklubben. Det är skillnad på typer, mina hundar är av jakttyp och dom har oftast mer färg, utställningstypen är nästan alltid mycket ljusare, ibland nästan vita. Men framförallt så är det kroppskonstitution, arbetsförmåga och mentalitet som skiljer typerna åt.
 
Sv: Min Gimmie ska paras...

Vilka fina hundar! Underbar färg och härlig kroppstyp. Jag gillar inte alls de "vita" tunga typerna utav "golden". Det är sådär de ska se ut!
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp