Min första tävling.

Sv: Min första tävling.

Tävlingen är den 27 maj, men igår hade vi en träningstävling då jag vann Pleasure WT och Barrel Racet ;)

Åh, vad häftigt med barrel race - det har vi aldrig på tävling här!

Grattis till vinsterna - behåll den känslan till på söndag så går det nog bra!

/Camilla

*kl*

Jaha tjejer....är ni redo för söndagens tävlingar?
Idag har jag groomat hästen lite men ska göra klart allt i morgon kväll.
Ridpasset gick ganska bra idag...lite pigg bara ;)

Åh gud, du gör mig nervös. :crazy: Mina nerver är på helspänn redan idag. Jag är livrädd för att jag ska glömma något, eller glömma av hur jag ska rida på banan. :eek:

Jag har iallafall bestämt mig för att vara med i reining, pleasure och western Horsemanship. Jag skippar trailen...

Ni har iaf inte en vit svans full av bajs;)

Min träning igår gick också bra, hoppas att nerverna håller och att Liona inte är på sitt allra bitchigaste humör imorgon så skall det nog ordna sig.

Lakrits! hur känner vi igen dig på tävlingen imorgon?

okej, nu har jag varit inne på din hemsida, tror att jag skall känna igen hästen... annars får du tjooa när barbiehästen dyker upp!:D

Har du fått tag i ett svansskydd än? Jag behöver också köpa ett, fast inte av samma andledning som ni ;)

Men hur gick det nu, då??? Du kan ju inte bara skriva ett inlägg här om nånting annat när du varit och tävlat, begriper du väl! ;)

/Camilla

Jag har väl inte att komma och skryta med, jag kom på 16:e plats i Pleasuren och 9:a i reiningen... plus att hästen var lite tossig och tyckte att allt var lite småfarligt och en del saker var intressantare än att lyssna på mig och ville därför inte alltid lyssna på mig, men det var våran första tävling och jag är nöjd att jag ens vågade ta mig dit. Nu ska jag träna, träna, träna hela sommaren innan det blir dags för våran andra tävling den 26 augusti!

Jag tycker hon skötte sig kanon, med tanke på första tävlingen, och att du var spänd som en fjäder :D :o hehe inget illa menat, jag var så nervös att jag glömde andas och skakade allan...

Men det gick kanon för oss trots en motvillig bitchig häst (iaf med mig) och kalabalik både i och utanför ridhuset. Jag kom på tredje plats i Trail Youth och andra plats i Pleasuer Youth. Min syster Mihjo kom tvåa i Horsemanship Open och......... de VANN Reining Open!! :D :bump: (Nu kanske hon blir sur för att jag avslöjade det före henne, men jag kunde inte hålla mig) Lena var superduktig och red som aldrig förr! Jag är superstolt över både henne och hästen, och mamma grät på prisutdelningen!

Bered er på en bildbombning snart... Jag ska bara hitta USB-kabeln till pappas kamera... :banana: :banana: //Elanor, Mihjo och Barbiehästen

Konstigt... Man står o tittar på alla andra ekipage o tror att man inte har en chans. Men så fort man har fått en blågul rosett så glömmer man alla fel man gjort och tror att man red bäst:rofl:

Var iofs 12 år sedan det hände sist för min del, så det var på sin plats inför nästkommande helgs Btävling:crazy: :crazy: :crazy:

GRATTIS GRATTIS GRATTIS LENA!!! Jag är såå arg för att jag missade din ritt, istället stod jag ute på gårdsplanen och försökte att lasta mitt monster...

Och ett stort grattis till Malin också :)

Tack!

Jag var inte så nervös igår tack vare att det fanns så trevliga medtävlande att prata med så att man nästan glömde av att man skulle in på banan:bow: Då var det mycket lättare att rida bra sen...

*kl*
Grattis allihop både till prisrosetter men också till godkänt deltagande!

Ibland kan man vara himla nöjd och ska vara himla nöjd, trots att man inte placerade sig. Det bäst är om man tävlar mot sig själv för det är också bara en själv som vet vilka förutsättningar just vi som ekipage har. Är det första tävlingen eller träningen inte har blivit som man tänkt så får man vara himla nöjd med genomförda ritter och att hästen sköter sig som tävlingshäst, vilket är nog så viktigt.

/Camilla

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 482
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 865
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 920
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar