Min första tävling.

attempt

Trådstartare
Nu äntligen ska jag och skruttan ut på tävling, det ska bli så kul och jag är jättenervös. Fast jag känner mig ändå ganska säker, det är en lätt klass och min häst har vart underbar de senaste träningarna. :)

Men, för att komma till sak, jag funderar på vad jag ska ha för klädsel. Det är en pleasure d-tävling. Min häst är fux, paden jag ska ha är antingen grönmönstrad eller helt svart.
Jag funderade på att ha svarta jeans och någon skjorta, men vilken färg tycker ni? :p

Sv: Min första tävling.

Gröna padden, grön skjorta (fuxar är så läckra i grönt) och svarta jeans :)
Blir nog kanonsnyggt :banana:

haha :p..

Ang. gröna skjortan så har jag ingen aning :eek:

Åh..vad roligt att ni ska ut och tävla.
Ett stort LYCKA TILL!!

Det kommer gå bra ska du se.
Var är det någonstans?

Och...du vet väl att om man tillkännager att man ska tävla...så är det lag på att visa foton sedan :D ;)

Jag ska ut på första tävlingen på två år och då min häst kan vara ganska piggelin och ofokuserad första tävlingarna så känns det lite pirrigt faktiskt. Han går bra i träning hemma men det är inte det som är problemet utan att han är så tittig och har svårt att koncentrera sig på bara mig utan vill även titta på allt omkring. Och då han försöker göra båda så blir det inte så avslappnat och bra, minst sagt... ;)

Men jag ska inte bara starta en klass (det är värdelöst med min för han går bäst sista klasserna) utan tre: WH, WR och WP.

Hoppas det går bra för dig!

Obs! Ta grönt till din häst - det är som sagt snyggt på fuxar! :D

/Camilla

Köp en vit skjorta och sen sånt där grejjs som man färgar kläder med? Kan ju vara värt att prova om du inte hittar någon som är färdigt grön! :D

Hehe thanks! Hade dock aldrig kommit på det om inte min bror haft så svåra probem med att hitta en skjorta i en viss färg när han skulle på studentbalen! :D

Idag har jag köpt en grön/vit/beige rutig skorta i lite pösigare modell, och en röd/svart/beige/blå skjorta med lite silvertrådar i.
Jag tycker själv att de är väldigt snygga ;)

Kör på det gröna tycker jag, gillar grönt till fuxar :d Jag ska ha en Haflinger och den ska jag har grönt till, så det så :angel: ;)

Fast min systers häst är mörk fux och han passar rätt bra i grönt fast bättre i beige och brun :D
Men så är han ju en dressyrsnubbe.. :p

Om du kör på den gröna padden, så ta den gröna skjortan ;)

Idag har jag även köpt ett jättesnyggt bälte med en buckle, det är ett C på buckeln. (min häst heter ju Cindi) ;)

Hur gick det på tävlingen? Eller har den inte varit ännu?

Vi tävlade i lördags och det gick jättebra! Min häst har aldrig varit så superbra på tävling - cool, fokuserad men ändå framåt. Så blev det också 5 rosetter i kulörena blå/gult och blått!!! ;)

/Camilla

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 482
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 865
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 920
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar