Min fina lilla valp!

S

SMJS

Hämtade min fina phalenehane igår,
han är idag 8 veckor och 4 dagar! :)
Och jag döpte han till Zingo!

Igår:
18713093.jpg

18713094.jpg

18713095.jpg

Han är så extremt lurvig och mjuk i pälsen. Vet att det var
dåliga bilder men så är det när man har en skitmobil ;)

Sv: Min fina lilla valp!

Vilken liten go söting du skaffat dig! Bra namnval förresten.

Vilken liten boll! :love:
Har du några bilder på föräldrarna?
Vad ska du ha det lilla underverket till?
ställa ut nånting?

Lycka till med Zingo :bump:

Tack så mycket! :)
Jag har bilder på andra datorn som tyvärr "chrasade" häromdagen! :( Men jag kan nog be dem skicka nya bilder, men han är väldigt lik sin pappa, uppfödaren ägde både mor och far själv :)

Ja, agility och utställning hade jag tänkt! Han verkar väldigt lättlärd. Har tyvärr ingen stamtavla på han, vet ej om man får ställa ut då? Men jag har alla andra papper på han, mm.

Tack! Jag funderade mycket på om det var bra, men han lyssnar bra på det namnet och han är ju faktiskt lika söt som drickan Zingo! :)

Vilken goding!!!! Var kommer din i från?
Kul att se en till med så "mucho" päls. Har en papis kille, som oxå liknar en typ av hårboll(bild)
18433314.jpg
[/url][/IMG]

Tyvärr får man inte ställa ut hunden om den inte är registrerad med stamtavla. Inte officiella/inoff. utställningar anordnade av nån ras klubb eller SKK.
Är själv ganska ny inom detta men det finns säkert nån här som kan upplysa bättre än vad jag kan.

Wow, vilken fin! Min kommer från en uppfödare i örnsköldsvik.
H*n har ingen riktig kennel, än iallfall. Men hon var duktig och seriös!

Okej, det var det jag misstänkte. Men skulle vara jättekul att göra det på nån liten klubb för skojs skull, samt tävla agility! Men ska köpa en phalene (kanske papillon) med stamtavla sen när jag har mer tid/pengar så ska jag börja köra igång på riktigt, då ska jag ta en tik! :)

H*n har ingen riktig kennel, än iallfall. Men hon var duktig och seriös!

I så fall hade du fått en stamtavla på hunden. Om båda föräldrarna är renrasiga, varför väljer man då att inte registrera - det förstår jag inte.

Men ändå, otroligt söt liten valp! Stort lycka till med den. :)

Ja han är en riktig goding(å jag är inge´ partisk, nä då....)
Ska bli kul att ställa honom å se vad en domare tycker. Första gången blir nu i mitten av mars. Jag misstänker bild kavalkad på mitt Pixbox.....

Skyll inte på mig om han är borta någon dag. *funderar på att åka och hämta den lilla söta lurviga bollen* :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 100
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 454
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 595
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka