Skulle nog snabbt bli korrumperad och maktfullkomlig som president, men tack för förtroendet!
Ookej..en sak i taget antar jag
Hey ho let's go!
Härligt att de behandlade dig fantastiskt! Men varför konfronterade du inte dem när du tyckte de hatade och föraktade kvinnor som du pratar om nu då?
Därför att jag, för att få hänga med dem, valde att antingen ignorera eller haka på när det hackades ner på kvinnor. Så länge JAG inte "räknades" som kvinna. Du har inte riktigt uppskattat mina liknelser, men jag vill ändå göra en: jag var personen som står och ser på när mobbarna kränker någon, därför att jag var rädd för att själv bli utsatt. Jag ville inte försvara något som var kvinnligt därför att jag var rädd att bli förknippad med det. Dessutom hade jag inte den bästa kvinnosynen själv - jag tyckte att jag var ett undantag från en av mig upplevd "kvinnonorm" som jag inte identifierade mig med.
Du jämför män som grupp med nazister som grupp. Det är inte schysst eller seriöst.
Nej, jag har inte jämfört män som grupp med nazister som grupp. Poängen i liknelsen är att jag drar paralleller mellan mitt eget agerande med en invandrare som för att få hänga med nassar spottar på sin egen bakgrund och identitet. Vilken grupp det är man vill tillhöra är egentligen skit samma.
Okej! Ja och vi lever ju inte samma liv och har definitivt olika erfarenheter, självklart. Jag kan ju bara prata utifrån vad jag själv upplevt och det var det jag beskrev Men om "ta ställning i feministiska frågor" innebär tex det du gjorde ovan när du jämför män med nazister t.ex. så kan jag förstå lite varför du kan få mothugg. Jag har sett män få en del skit av feminister, såväl som feminister få skit av män, så det är ju inte som om jag inte tror på det du säger dock.
Med skit menar jag inte "mothugg"; det har jag inga som helst problem med, utan med skit menar jag rena påhopp och förlöjliganden. Och liknelsen har du som sagt missförstått syftet med; den har ingenting att göra med att män == nazister.
Nej jag sa aldrig heller att en råare jargong är ärligare. Mycket skit pratas det säkerligen, det har jag inte heller sagt nått annat än Jag har ju ingen perfekt erfarenhet av hur kvinnor i grupp fungerar, hur - det är att vara kvinna bland kvinnor så att säga precis som du inte vet hur det är att vara man bland män. Jag försöker bara presentera för dig ett perspektiv från "den andra sidan", ifall du råkar vara intresserad av det.
Mja, du upplevde gruppmentaliteten hos män generellt som "tuffare men ärligare" än gruppmentaliteten hos kvinnor. Jag håller inte med, bl.a. baserat på min upplevda skitsnackskvot
Det där har jag faktiskt funderat en del på. Varför fortsätter kvinnor värdera det "typiskt manliga" som högre och mer åtråvärt än "det typiskt kvinnliga"? Jag kan ju inte svara på det som man, känner jag. Så det vore intressant att höra vad du tycker.
Samhället premierar generellt det "typiskt manliga" högre, helt enkelt. Jämför begreppen "pojkflicka" (en grej som tjejer ofta säger om sig själva i en positiv andemening) med "flickpojke" (inte särskilt positivt laddat; en pojke som är "flickig" är fjollig, fjantig, överdrivet känslig;"omanlig" helt enkelt).