Haha. Lärd att göra? Men kan du inte försöka lite mer att idiotförklara mig? Jag kan nämna negativa saker om manliga grupper också, om du vill..säg till i så fall hur många negativa egenskaper du vill ha
Jag tror jag får ta detta en mening i taget, så det blir extra tydligt.
"Sedan har flera här försökt förklara för dig vad du inte fattar."
Som är vadå?
"Det handlar inte om din uppfattning och erfarenhet."
Vad är "det" du menar? Mina enda inlägg om min erfarenhet var ett svar på erfarenheter från en annan person, det är fullt logiskt att om man svarar på någons inlägg, så pratar man om det man svarar på. Tex erfarenheter eller uppfattningar.
"Din manliga uppfattning och erfarenhet beskriver inte hur det är att vara kvinna."
Nej, och det har varken jag eller någon annan påstått. Självklart för de flesta, tycker jag. Exakt lika lite som din kvinnliga uppfattning beskriver hur det är att vara man!
"Det går inte att säga det ena eller det andra om en manlig respektive kvinnlig grupp när det inte går att veta genom erfarenhet."
?
Om du menar att man inte kan generalisera om grupperna baserat på någons enstaka erfarenheter så håller jag med dig, och det sa jag förut också.
"Att den kvinnliga gruppen inte är helt ärlig när du är med betyder inte att de inte är det när du är frånvarande.
Absolut, men jag kan heller inte gissa eller hitta på hur ni kvinnor är, eller hur? Återigen säger du en sak som jag redan håller med dig om (ingen har sagt nått annat än det du säger här). Det enda jag kan göra är att beskriva mina erfarenheter. Jag sa inte att du eller nån annan måste hålla med mig, men mina erfarenheter är fortfarande såsom de är. Du gör en höna av en fjäder, det enda inlägget där jag pratade om erfarenheter av grupperingar var ett svar på ett inlägg där exakt såna erfarenheter beskrevs!
"Det betyder inte heller att den enskilda gruppen är normativ."
Nej, den enskilda gruppen säger inte hur saker och ting bör vara. Återigen, ingenting jag sagt något annat än, eller inte håller med om. Ändå verkar det vara någon slags poäng nu?