Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan definitivt se det som att du tar över tråden när du vägrar diskutera trådämnet.Vad trist att du bara ser mig som "åh en till av de där..suck". Något trist mindset som målar upp mig som nån "tjatig" som "tar över" en tråd där jag som en kille diskuterar med ...7(?) tjejer? Jag vet att jag skriver rätt fort, men vad sjutton? Tar jag verkligen över en tråd för att jag svarar alla som svarar mig?
Jag är ju ny här, men jag har ändå åsikter i mig. Vad jag fattade det som var detta forum och denna forumdel öppen för både män och kvinnor, men om alla ("ni kvinnor") här tycker att det bara är jobbigt och totalt ointressant med åsikter från en man så är jag inte den som ska våldgästa bara för att - så viktigt är det faktiskt inte för mig.
En massa påhittade åsikter om vad jag anser att du menar, utan att använda några som helst citat från dig och utan några som helst kommentarer på dessa citat. Jag vill att du svarar på mina ideer om vad jag har bestämt att du menar, även fast du inte har skrivit något konkret jag kan ta upp som exempel och argumentera ämnet utifrån det. Jag har bestämt att du beter dig illa, sådeså.
Ämne schmämne. Argument? Vadå kan jag inte hitta på vad jag tror att andra tycker, så kan jag kommentera på det istället för på vad de egentligen skrev? Det är ju så mycket lättare!
Jag vägrar även läsa sticky-tråden på detta forum som tydligt säger att man inte ska göra som jag gör.
Oroa dig inte, jag kan återkomma med tydliga citat på vad jag menar sedan när jag har tid över.Du kommer lite för sent, vi postar bara roliga pics nu...
Oroa dig inte, jag kan återkomma med tydliga citat på vad jag menar sedan när jag har tid över.
Om du tycker att jag bryter mot forumets regler så kan du trycka på "Rapportera".
Om inte det inte var tydligt innan vad @Foinix exempelvis menade ovan med att du tar över tråden så belyser fetstilningarna det. De ger intrycket att du vill att diskussionen ska handla - om dig, inte om ämnet. Du är centrum för diskussionen "alla" tycker att du är jobbig. Du vill att vi ska diskutera med dig, inte att vi (och det vi:et inkluderar dig) ska diskutera ämnet.Nä, I ain't no snitch.
Men jag skulle inte bli förvånad om jag har blivit rapporterad, så jobbig alla verkar tycka jag är. Så om du verkligen vill diskutera nått med mig (snälla försök att ta nått nytt bara som jag inte svarat på i tråden några gånger redan?) så får du hemskt gärna göra det, så ska jag försöka svara så fort jag får tid. Kan dock tänka mig att jag loggar in nästa gång och får se 10 olika kommentarer som alla är riktade mot mig och kräver svar, så ha lite överseende om det blir kämpigt att hinna/orka svara på allt. Tja, om nån inte lyckats få mig bannad för min jobbighet då, i så fall får du ursäkta att du inte får något svar alls.
Men i brist på allt det, så citera mig, och kommentera på det så blir det möjligt för mig att svara. Just nu verkar jag lite extra jobbig, jag köper det. Jag är lite övertrött och det är svårt att komma tillbaka i seriöst läge efter att denna tråd spårade ur i dryckeslekar som tydligen skulle håna mig, och lite fjantighet med giffar och pics. Men om du skriver en seriös kommentar till mig så kommer jag svara seriöst tillbaka, det lovar jag!
Jag tänker dock inte svara på några fler påhittade "du tycker såhär, och det är så feeeeel"-kommentarer, igen. Nu har jag redan gjort det flera gånger, jag tycker det räcker (dessutom är det som jag råkade läsa, motsatt forumets regler). Så citat eller no go.
Ja, det gör det. Trevlig upplevelse faktiskt.Trevligt! Spontant föreställer jag mig något i stil med rioja kört i en soda stream men jag kan tänka mig att vidga mina vyer. Är inte den som är den! Finns det mousserande rödvin på systemet?
Jag tror att det mycket väl kan vara så att pappan lever i förnekelse eller ser dotterns jobb som något annat, det verkar vara svårt att gå ihop döttrar som jobbar inom samma område som kommit längre utifrån det jag sett i min omgivning. Dotterns bedrifter liksom förminskas tills den inte betyder något längre och därmed kan ignoreras.
(min morfar tyckte tex aldrig att min mamma hade ett "riktigt jobb" även om hon har flertalet studieår på hög nivå, jobbar på en väl ansedd (i morfars ögon) arbetsplats och även innehaft chefsbefattningar i omgångar - dvs allt det som morfar tyckte var bra, bara det inte var hans dotter som gjorde det)
Vad är det du inte kan som man som jag sim kvinna automatiskt kan?Personligen kan jag som man aldrig göra allt det en kvinna kan göra, och det är sant åt båda håll. Jag tycker det är ett dumt sidospår i en debatt om jämlikhet, som istället borde vara mer fokuserad på att acceptera våra skillnader och värdera våra styrkor lika högt - när vi pratar generellt.
(När vi pratar specifika fall, så ska det förstås ges möjligheter och chanser för både män och kvinnor på lika villkor.)
Som sagt. Hade du läst och velat förstå så hade du förstått precis som @Trani skrev till dig att du är lärd att prata negativt om kvinnliga egenskaper (i det här fallet kvinnlig grupp) och positivt om manliga egenskaper. Precis som resten av befolkningen. Vilket därmed syftar på något större än dig som enskild individ.Haha, okej
1. Jag sa faktiskt tidigare att jag var villig att lämna tråden om ni alla var överens om att jag inte var välkommen, fick inget svar dock.
2. Dumdidum.
Tack som frågar.. Alltså det är ganska kämpigt att svara på er alla samtidigt, särskilt när ni i princip säger samma sak ändå, men jag vill inte vara oschysst och ignorera nån.
Tycker ditt inlägg gällande kvinnliga och manliga gäng mer utrycker de vanliga fördomarna som hänger över dem. I det fallet upplever jag att det snarare är kemin inom gruppen som påverkar, inte kön.
Tjejer är mer nedtryckta, det är därför vi fortfarande 2016 jobbar för jämställdhet. Därför upplever mer kvinnor det.
"It is the privilege of the privileged not to see their privilege". Från toppen av en ordning syns den dåligt.
Du ser dig själv som representant för gruppen män, alltså. Det är vi rätt vana vid på det här forumet, att män dimper ner och förklarar för oss små flickor hur EN MAN, någon från ANDRA SIDAN ser på saken, och NYANSERAR den, för det antas vi ju undra väldigt mycket över.
Det är så snällt och generöst, all denna visdom som män öser över oss utan att vi ens behöver be om det.