Alltså, jag bara föreslog PM för att det blev stökigt i tråden och vi kom ifrån ämnet som tråden hamnade om..jag har ingen specifik åsikt för/mot PM, bara ett förslag då det kan vara lättare att diskutera på så vis om man vill. Bara en vänlig förfrågan!
Kan jag kanske be dig om att inte säga vad mina uppfattningar och åsikter är? Kommentera gärna på det jag sagt, men det blir så svårt om jag varje gång ska känna mig tvungen att påpeka att det är skönt att få förklara sina åsikter själv, och inte hela tiden försvara vad någon säger att mina åsikter är...låter det logiskt? Jag lovar att inte påstå mig veta vad dina åsikter är i gengäld.
Jag tog fram mina erfarenheter angående manliga och kvinnliga gruppers mentalitet. Jag sa att min erfarenhet var att jag har märkt att det är så inom de olika grupperna. Det är du som drar generaliserande slutsatser om mina erfarenheter, vilket jag specifikt sa att jag inte tycker man kan göra. Sen påstår du att jag har gjort det. Det gör mig rätt så förvirrad faktiskt.
"Det har inget med kön att göra hur gruppen är"
Det är ett sätt att se på det. Jag håller inte med, det har absolut något med kön att göra IMO, vilket det även har enligt Snows erfarenheter, vilket var det jag svarade på (fast från den "andra" sidan).[/QUOTE ]
Det går att skapa ny tråd.
En kvinna i en manlig grupp är en sak. En manlig grupp respektive kvinnlig grupp är en annan och hur de förhåller sig mot varandra om den är ärlig eller inte. Tydligen så uppmuntrade inte den manliga gruppen som @snow beskrev särskilt ärlig om personerna i den inte kunde vara ärliga, hur många av dessa killar upplevde samma sak?
Det är kanske en något tuffare mentalitet med en grupp killar än en grupp tjejer, kan jag känna spontant. Men å andra sidan upplever jag den gruppmentaliteten som ärligare, och kan känna att en grupp tjejer å andra sidan håller tillbaka mycket mer med vad de egentligen tycker och tänker vilket jag själv tycker är bara jobbigt som kille i en sån situation.
Vanliga kommentarer som används mot manliga och kvinnliga grupperingar.
Det var inte fördomar, det var anekdoter som inte bevisar någonting, precis som jag också tydligt skrev. Självklart är kön bara en faktor av många, vem tror nått annat?
Så det bör ju vara dina uppfattningar och åsikter?