Det är väl inget konstigt alls. Det är helt normalt. De är för kvinnors rättigheter medvetet i teorin men deras omedvetna är helt övertygat om att kvinnor är lite hm sämre. Jag tycker det är lovvärt av dem att ha försökt förändra sin attityd så mycket att de är medvetna om problemet även om inte deras omedvetna har hunnit med. Män i 60-70 årsåldern har tillbringat 40 år av sina liv med att betrakta kvinnor som -other, kanske inte nödvändigtvis ett sämre -other, men ett med andra områden och till dem hör inte att prata.
Det finns mängder av kvinnor som är helt övertygade om att kvinnor är lite sämre också, omedvetet, och hellre lyssnar på män. Även feminister.
Det bästa är ju att vi uppfostrar våra barn likadant, den stora majoriteten sexåriga pojkar vet väl redan att flickor är sämre. -ni spelar som ett gäng flickor. Även om det var vanligare för 20 år sedan. När de fyller 25 måste de sedan omprogrammera sig själva från vad deras föräldrar, idrottsledare och förskolepedagoger noga lärde dem.
Herregud vilka generaliseringar. Män som är över 60 har alltså tillbringat hela sina vuxna liv med att se ner på kvinnor.. Vet inte riktigt hur jag skulle kunna svara på detta, och vet inte riktigt varför du har citerat mig med de här kommentarerna.