Carinamagdalena
Trådstartare
Behöver verkligen tips på hur jag ska hjälpa dotterns häst.
Vi har haft honom i över ett år och allt gick kanon tills i höstas.
från att vara den tryggaste, lugnaste häst du kan tänka dig till att ha blivit stressad och framför allt rädd för saker som han inte reagerat på tidigare.
tyvärr bor vi så man måste rida bredvid tågbana för att komma till skog eller ridhus. som sagt det har inte varit ett problem men nu blir han rädd på riktigt han börjar att små springa innan tåget kommer till att antingen hoppa åt sidan eller rusa fram. när tåget är borta ,lugnar han ner sig. han är även väldigt stressad inom sig, känns som en ballong som kan spricka när som helst när man sitter på honom.
det spelar ingen roll om jag rider eller går med honom.
det är lite märkligt men han reagerar mindre om det kommer tåg bakifrån...
min dotter får inte rida honom sen hon flög av när han fick panik.
veterinären har varit ute då han stod och skakade när det kom ett tåg, men han hittade inget fel.
det är ju iför sig bra men problemet finns ju kvar, kan inte komma på något som har hänt förutom när dottern flög av tyvärr var jag inte med då så jag vet inte riktigt vad som hände.
snälla ni tipsa mig gärna.
vill så gärna få tillbaka den trygga killen.
ps han är precis som vanligt i stallet och i hagen.
/carinamagdalena
Vi har haft honom i över ett år och allt gick kanon tills i höstas.
från att vara den tryggaste, lugnaste häst du kan tänka dig till att ha blivit stressad och framför allt rädd för saker som han inte reagerat på tidigare.
tyvärr bor vi så man måste rida bredvid tågbana för att komma till skog eller ridhus. som sagt det har inte varit ett problem men nu blir han rädd på riktigt han börjar att små springa innan tåget kommer till att antingen hoppa åt sidan eller rusa fram. när tåget är borta ,lugnar han ner sig. han är även väldigt stressad inom sig, känns som en ballong som kan spricka när som helst när man sitter på honom.
det spelar ingen roll om jag rider eller går med honom.
det är lite märkligt men han reagerar mindre om det kommer tåg bakifrån...
min dotter får inte rida honom sen hon flög av när han fick panik.
veterinären har varit ute då han stod och skakade när det kom ett tåg, men han hittade inget fel.
det är ju iför sig bra men problemet finns ju kvar, kan inte komma på något som har hänt förutom när dottern flög av tyvärr var jag inte med då så jag vet inte riktigt vad som hände.
snälla ni tipsa mig gärna.
vill så gärna få tillbaka den trygga killen.
ps han är precis som vanligt i stallet och i hagen.
/carinamagdalena