Min dotter tycker inte om sin farmor:(

U

UlleGull

Vet inte riktigt hur jag ska handskas med detta. Jag och min make flyttade i sär 3 månader sedan ochidag är vi särbos. Vi har våra döttrar varannan vecka men nu i sommar ska han ha flickorna 4 veckor på raken.
Och nu till mitt dilemma. Vår mellan tjej sa här i veckan att hon inte tycker om sin farmor för att hon är dum. fårgade då varför och då säjer hon att hon känner sig utanför där:cry:..

En sak hade hänt där syskonen hade sprätt sand i hennes ansikte och hår på stranden och vår dotter säjer de till farmor somhade slängt ur sig att du är då en riktig skvallerbytta.
Även då hon inte fick vara med sina syskon att leka samma sak snäser farmor till henne.

Kan tillägga att min svärmor inte tål mig idag och vi har en väldigt frostig relation vilket också är jätte jobbigt.

Ibland undrar jag om de spelar in då vår dotter är en kopia av min sida av släkten medans ssykonen är pappa upp idagen.

Men ska vår dotter straffas för detta.
Nu vil min make åka 3 veckor till landet i sommar då jag arbetar och vår dotter vill INTE följa med.

Hur löser man då detta på bästa sätt, min man snäste till mig att han kan då inte låta ett barn styra över vad han ska göra på sin semester.

Men ska vår dotter behöva må dåligt då hon inte verkar uppfylla farmors krav??

Har hänt flera och många gånger att hon inte vill följa med då farmor ringt och vill ha barnen.

Hur skulle ni här göra i mitt fall??

Hände även en episod för 3 år sedan då vår dotter var knappa 5 år och vi var bortresta varpå hon med lilla syster var på landet.

Vår dotter hade då tydligen varit otrevlig och dum mot sin yngre kusin och var väl lite svarsjuk då hon hade sin mamma med och vår dotter saknade säkert oss väldigt.

När vi kom hem hade min make pratat medfarmor som då berättade detta och sa att kan hon inte uppföra sig på landet är hon inte välkommen där längre.

Och då är de små barn vi pratar om:cry:

Detta får mitt mamma hjärta att blöda

Sv: Min dotter tycker inte om sin farmor:(

Men stackars liten:(
Klart att hon inte vill åka dit med den behandlingen.

Det bästa vore väl eg att ställa farmodern mot väggen och tala om hur illa hon gör din dotter och att hennes beteende inte är ok. Smidigast vore väl om din make gjorde det, eller om ni gör det tillsammans.

Min make har sagt att han ska göra de, då jag inte är välkommen där längre. Tufft men sant. Tyvärr så tror jag att även maken min tycker de är svårt att konfrontera henne då hon är otroligt speciell som person och min familj har sett att min make blir väldigt osäker inför henne ibland.

Tyvärr kan jag ju inte be honom välja mig eller svärföräldrarna utan jag får snällt stå vid sidan om även om de är jobbigt.

Är även rädd för att hon kan förstöra får oss i vår relation. Vi går på rådgivning och där sa de till min make att han måste sätta ner foten och våga säja ifrån och även säja att han INTE vill höra något skit prat om mig.

Min svåger och svägerska giftr sig nu i sommar, makens (bror) och jag är inte ens bjuden på detta bröllop.

Tyvärr kan jag ju inte be honom välja mig eller svärföräldrarna utan jag får snällt stå vid sidan om även om de är jobbigt.
Fast det är precis vad jag hade gjort.
Bara för att få en reaktion hos karln så det händer något.
Han kan inte låta henne behandla dig och eran dotter illa bara för att han inte törs säga ifrån.

Fast nu är det inte dig eller svärföräldrarna han ska välja mellan, utan SIN DOTTERS välbefinnande eller sin mammas beteende.

Har ni satt er ner ni tre, du, din man och eran dotter och pratat om det?
Jag tror att det gör mera för din man att höra det direkt av dottern. Om hon nu vill!

Nej vi har inte suttit ner alla tre ännu. Tror de även är lite känsligt för vår dotter. Då hon frågade mig häromdagen om jag pratat med pappa om de här. Vilket han hörde och då frågade vadå. Nej de var inget sa hon då.

Men jag ska försöka få en stund där vi alla tre kan sitta ner i lugn och ro och prata om de hela..

Jag tror att det är viktigt just för att du inte ska bli den "som krånglar" utan att han får höra att det är dotternn som känner så här.
Hoppas ni kan lösa det gemensamt.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 096
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 709
Senast: cirkus
·
G
Småbarn Detta gäller ett 5 årigt barn i en familj som jag inte känner, är bekant med pappans syster. Föräldrarna till barnet bor ihop, mamman...
Svar
4
· Visningar
1 524
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama