Sv: Min diarréhäst!
Jaha...igår var min häst rinnig igen
Jag hämtade ju honom i fredags och då var han nästan helt normal bak. Dagen efter tyckte jag nästan att han var lite hård i magen, han stönade och hade lite svårt för att bajsa. Sen har han blivit lösare igen.... Och jag börjar bli riktigt trött på det här!
Det enda jag har förändrat är hans miljö, dvs han har flyttat hem. Annars fick jag med mig hö från kliniken, vatten har jag tagit ifrån det kommunala nätet(?) och han har fortsatt på sin Proequo o sin medicin Salzopurin. Så vad är det frågan om? Spånet han står på kommer från samma leverantör som de har på kliniken och jag sanerade boxen innan han kom hem. Han har fått vara inne ifall det är något han äter i hagen. Ok, så blir han stressad hemma?
Vi har ett mindre stall o jag sköter allting själv. Han har stått inne med mitt sto som han också går ihop med i hagen. Vi har två inackorderingar men de är lugna. Min häst får alltid sin mat först och han står "ensam" dvs hans box täcker ena väggen så han har ingen granne som stressar.
Tack o lov är han pigg o glad! Hans box är så stor, 20 kvadrat, så han lyckas faktiskt ta ett bocksprång i den när han kom hem.
Jag var ute o gick med honom igår och då var han riktigt busig. Kanske är det så att hans mage inte tål att han är "igång". Men jag kan ju inte hålla honom i stillhet hela tiden.... Jag är orolig för en sak...senaste träckprovet visade att han fortfarande har kvar samma mängd bacillus i tarmen. De har alltså inte försvunnit trots behandling. Vet. tycker inte det ska spela nån roll...men jag litar inte på dem längre. Först ville de ju inte ens ta ett andra prov eftersom man kunde anta att bacillusarna var borta.
Ja Gejsa, nu skrev jag långt igen
Hur är det med dina idag? Jag funderade på om man ser sand när man ultraljudar? Har de röntgat buken också? På ett sätt....missförstå mig inte nu.... så är det ju lite "bra" att bägge dina är dåliga. Jag menar att det borde vara osannolikt att bägge ska ha tex kronisk tarminflammation. Vad har de för "gemensamma nämnare"? Är det något bägge blir dåliga av? Vad säger vet om att de är dåliga bägge två? Har du frågat om min medicin? Den ges till människor med återkommande diarreer som orsakas av inflammation.
Jag förstår att det är jobbigt!