Sv: Min diarréhäst!
Hej på er!
Det låter lovande med fläckiga lillkillen
! Hoppas nu att ni hittat "receptet" på hans problem och att det inte kommer tillbaka, någonsin! Men hur ger du dina tabletter nu? Vilken styrka var det? 500 mg? EN eller vanlig sort?
Vi var iväg igår. Lillkillen blev lite stressig innan vi skulle åka så då var det lite löst. Vi fick ju åka väldigt tidigt oxå för att hinna till labbet, åkte vid halv 6. Ja, först skulle vi ta bakt.prov, vilket inte lillkillen kände för- tarmen var "tom" och trots att de rotade runt där inne så fick man bara fram 30 g, en vääldigt liten boll! Jaha, bara att vänta och hoppas att det skulle komma, vi fick 30 min på oss. Bort till vår favoritvet. för allmän koll. Och det såg bra ut
Han rörde sig bra, inga böjreaktioner MEN det fanns en liten, liten sak...Höger bak kom han inte lika bra upp, runt med på volten. Det var ytterst, ytterst lite och inget att leta vidare på. Inga reaktioner direkt muskulärt men jag misstänker att det kan komma från när han stått o spänt sig när magen gjorde ont.
Hursom, inget att oroa sig för, inget som går att leta vidare efter, eller behandla. Nu vet min vet. hur hönsig och orolig jag blir och hur NOGA jag är
men vi skulle sätta igång och hålla siktet på kvalitén i höst. En koll till i augusti; för min skull.
Jag visste ändå att jag sett något i hans rörelser men var inte säker. Nu är ju jag som jag är så helt släppa det kan jag inte utan massör får komma ut och jag kommer att hålla koll!
Ja efter benkoll hade lillkillen fortfarande inte bajjat. In på röntgen för buk-koll. Ingen sand i magen! (Ha, tji fick dem-ja sa ju att han inte behöver munkorg) och sen språngmarsch bort för bakt.prov. Efter grävande hittade man ytterligare 30 g (minimum för undersökning är 50g). Min magvet. hann vi inte prata med för han sprang iväg med bajspåsen i handen, en syn för alla
Nu väntar vi på provsvar...