Min Älskling är död!

O

OzzyN

Förlorade våran älskade lilla vän i går förmiddags!! Han blev bara 7 månader. Saknar honom så..... :cry: Varför skulle detta hända?!...
Kunde inte du som körde på honom stannat...

Sv: Min Älskling är död!

Det var nog tur att han inte stannade... för då hade jag fått sitta i fängelse sen...- fast det kanske hade varit värt det...
*tröstkram*

Stackare.... lider verkligen med dig.
Min dobberman blev på körd på min 20 års dag.... för 13 snart 14 år sedan.... och jag saknar han fortfarande otroligt mkt.
*sänder miljoner tröst kramar*

:cry: Beklagar sorgen. Finns inga ord som har någon betydelse när något sådant händer. Så jag sänder varma tankar och tröstkramar i massor.

Kanske är det sådana korkade kommentarer och åsikter som gör att folk inte stannar. Det är sällan någon som kör på en hund eller katt med flit och det är få påkörda djur som är kopplade.
Det är en tragisk olycka och ingens fel!

Tack ALLIHOP! För Era varma ord... det värmer.
Kände att jag ville få skriva av mig lite.... känns så otroligt tomt utan vår Ozzy... Natten har varit full med hemska drömmar, vi tar timme för timme nu.
Ska skicka en insändare till tidningen så fort vi bara orkar knåpa i hop nåt..
Just nu lyser lykta tillsammans med foto intill vägen för att hedra hans minne. :cry:

Jag kan inget annat än gråta när jag läser ditt inlägg... Lägger inte skulden på någon annan än oss själva. Och förstår till fullo att man inte hinner att stanna, och att man inte gör det med mening. Men man har trots allt en skyldighet att stanna vilket djur det än är man kör på..
Kankse hade du levt nu min Vän om jag inte...den tanken surrar om ooch om igen i våra huvuden...

Såg nu att det inte ens var till mig du skrev....

Nej. Jag har fullt medlidande med dig. Jag har själv min hund lös och katter som går ute och vet att jag skulle anklaga mig själv om det hände något, trots att jag vet att de har större livskvalitét lösa och risken är väldigt liten att det skulle hända.
Till dig skickas tröstkramar!

Tack...
Var inte meningen att rikta det förra meddelandet till dig, tog bara åt mej med en gång när jag läste....lite känslig just nu.
Grejen är den att vi har en inhägnad trädgård, då vi bor nära en väg... Min sambo visste inte att lillkillen var ute och stressade i väg till affären... grinden lämnades kvar öppen....
Jag öppnade dörren när jag hörde att sambon åkte i väg och ropade på han, och han kom alltid så glatt.. men såg till min fasa att grinden var öppen... :cry:
Han har sprungit efter husse....

usch! va hemskt! :cry:
*tusen miljoner tröstkramar*

Nej vad hemskt! :cry:
Att förlora sin älskade vän i en tragisk olycka. :(
Klart man ska stanna om man kört på ett djur! Det kan ju vara allvarligt skadat men klara sig om man tar den till veterinären. Eller om det är ett vilt djur; avliva det om det är dödligt skadat så att den slipper pinas!
Man kanske inte känner om man kör på en igelkott men banne mig att man känner om man kör på en hund! :mad:

Tröstkramar till dig!

Jag beklagar verkligen sorgen jag vet hur det känns va med om det för ca 10år sedan med min lilla pluta på 10veckor gammal han blev inte påkörd men han rymde in i hästhagarna .
:(

:cry: Usch....vad hemskt! 10 veckor?!.... Tragiskt...

Tack....ni e så goa allihopa! Visst känner man om man kör på ett djur.... Han var av en liten ras och bara 7 månader.. vägde 5 kg nu, men visst känner man det..
Drömde i natt att Han levde..
Ytterligare en sak som gjorde SÅÅ ONT.... Min syster och hennes man var snälla och hade ringt polis och försäkringsbolag när de fick reda på det tragiska... Under tiden som vi begravde vår vän tände lyktor osv. Försäkringsbolaget har då sagt att Ni måste ta hunden till vetrinär för att intyga att hunden är död... :cry: Usch..klarar knappt av att skriva det ens... Men mitt i den här chocken så fick vi gräva upp honom.... lilla lilla killen.... =(
De menade på att det är det enklaste för de drabbade då allt går genom vetr med SKK jordbrverket osv....
Tack! Ni som orkar läsa...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 759
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama