Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ankans skrev:när var hur? vet du om det är vid vissa tillfällen eller så?
Julle skrev:Ta inte det här på fel sätt nu, men jag kan tänka mig att det kan bero på att hon känner sig otrygg med situationen hemma. Har läst flera av dina trådar men inte svarat innan.
Barn känner av mer än man tror av hur föräldrarna mår och vad som händer runt omkring. Du mår inte bra, din fru mår inte bra. Antagligen mår inte hon heller så bra och/eller är det ett undermedvetet sätt att få uppmärksamhet. Och nu menar jag inte att ni inte ger henne uppmärksamhet, men även om ni gör ert bästa når ni kanske inte fram till henne helt och fullt när ni inte mår så bra själva.
Så summan av kardemumman så tror jag att det är nåt psykiskt och att det kommer att ordna sig med tiden som ert liv i övrigt kommer att ordna sig!!
Basilika skrev:Du Julle som tror det hänger ihop med otrygghet har nog missuppfattat något. En del barn, framför allt pojkar, är sena med att bli torra. Och bara som stöd för mitt exempel så har min andra pojke knappt kissat ner sig en enda gång sedan han blev helt torr vid tre års ålder.
gå försiktigt till väga
kolla så han inte har förstoppning och be honom ta med en tidning när han går in på toa precis som pappa
låt honom sitta där i fred
och BERÖMM honom när han gjort det på toa
och skäll INTE på honom om det råkar komma i byxan
Tingan skrev:Nä nån förstoppning är det inte. Efter att ha sett många förstoppningar i mitt yrke så kan jag säga att det är det inte. Och vi har alltid tidningar på "huset". Men jag frågade en gång pojken vad mamma säger när han bajsat på sig. Och enligt pojken så blir hon arg.. Jag pratade med mina arbetskamrater om detta. Det trodde ju att pojken ville ha uppmärksamhet. Detta är ju ett sätt att få det. Mamma blir arg när han bajsar på sig, då "ser hon honom". Och hos oss så blir vi över oss givna föratt han inte sagt nåt. Ínte arga, men vi är ju rädda att det ska bli sår i rumpan eftersom han inte talar om när det händer. Så här bli han ju oxå "sedd" när han gör ner sig. Pojken har haft leukemi men är nu frisk från den. Har ibland funderat på om det blev en jätte omställning för honom. Förut så var det bara han som "fanns". Till att nu har det blivit "normalt" igen. Tror inte att bajseriet har nåt med sjukdommen att göra då han är på kontroller med jämna mellanrum.
Men visst kan det bara vara så att pojkar är senare än flickor. Men han blev iaf fortare torr nattetid än min dotter. De är lika gamla..