Miljöträning

Sv: Miljöträning

Jag vet att jag har problem med ledarrollen speciellt från häst ryggen. Jag blir nervös och får hjärtklappning... inget bra alls.. så jag tänkte som så att om jag tränar oss (läs egentligen, mig:D) med en massa konstiga saker så kommer jag inse att han inte stressar upp sig särskilt mycket, jag lär mig hur han reagerar. Och med tiden så blir jag lugnare. Annars kan jag ju proppa i mig själv en massa lugnade när jag ska ut och rida... hihi..
Skulle vilja gå någon kurs där man lär sig slappna av på häst ryggen..

Bästa sättet att slappna av är, precis som du säger, att du gör alla läskiga grejor, och lär dig hur han/du reagerar, så att ni tillsammans upptäcker att det faktiskt inte är så farligt.

Då kommer du att vara mer och mer avslappnad varje gång.

Börja med det minst läskiga, och gör fler och fler grejor.

Själv har jag åkt på tävlingar, bara för att det ska bli mindre läskigt (vet precis vad du menar med hjärtklappning), inte för att vi är redo att tävla.
då vet jag att en del tycker att man ska vara hemma, "inte ut och tävla om man inte är färdig" men jag tävlar ju för att bli färdig. Dvs för min egen skull, inte för deras skull....

Bästa sättet att slappna av är, precis som du säger, att du gör alla läskiga grejor, och lär dig hur han/du reagerar, så att ni tillsammans upptäcker att det faktiskt inte är så farligt.

Då kommer du att vara mer och mer avslappnad varje gång.

Börja med det minst läskiga, och gör fler och fler grejor.

Själv har jag åkt på tävlingar, bara för att det ska bli mindre läskigt (vet precis vad du menar med hjärtklappning), inte för att vi är redo att tävla.
då vet jag att en del tycker att man ska vara hemma, "inte ut och tävla om man inte är färdig" men jag tävlar ju för att bli färdig. Dvs för min egen skull, inte för deras skull....

Modigt av dig!!
jag skulle va såååå nervös!! Min hjärna skulle gå på högvarav av tankar om vad alla andra tänker om mig som skuttar omkring!:rofl:!!

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
508
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·
Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 551
Senast: Fiorano
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar