Twister2007
Trådstartare
Jag drabbas (Inte jätte ofta) av migrän, men jag får endast så att jag inte ser på halva ögat/sidan. Och jag ska på koll Imorrn och få medicin. är det någon som vet om de är farligt. migrän
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag ska tydligen röntgaNej, det är inte farligt men kan vara jobbigt och ställa till det med skola och jobb osv. Det finns mediciner att ta med det är inte alla ggr de hjälper.
Är du orolig?
Okej, men de är inte en hjärntumör eller så?Det är inte farligt, bara väldigt jobbigt, speciellt om man då får aura som det kallas när man upplever synstörningar. Jag får också så, kan bli i stort sett halvblind när ett anfall är på gång. För mig är stress den största boven, men jag blir också helt klart påverkad av hormoner, får t ex nästan alltid migrän veckan innan mens. Jag skulle säga att en stor del av att leva med migrän är att bena ut vad som triggar skallebanket och försöka undvika det.
Okej, men de är inte en hjärntumör eller så?
Ja, när jag va typ 11 så ramla jag av och blev träffad o huvudet och svimma. Mamma tror att de är därför kan de stämma?Nej, migrän beror i stort sett aldrig på något sådant. Den kommer från centrala nervsystemet, inte själva hjärnan även om det känns som att det är där smärtan sitter. Om du har börjat få anfall nu och inte haft det tidigare i livet så antar jag att det hör till rutinerna att göra en grundlig kontroll för att helt säkert utesluta det, även om risken är minimal. Baserat på ditt användarnamn så gissar jag att du är tonåring? Det är ofta i den åldern som migrän bryter ut första gången om man har en benägenhet för det. Benägenheten är oftast ärftlig, så man kan tyvärr inte göra så mycket åt den.
Ja, när jag va typ 11 så ramla jag av och blev träffad o huvudet och svimma. Mamma tror att de är därför kan de stämma?
Det är jättebra att de kollar grundligt om det kan vara något som spökar för dig. Även om det finns oro för att det kan vara något allvarligt så är det viktigt att du inte fastnar i de tankarna.Ja, jag ska tydligen röntga
Jag fick också göra en skiktröntgen av huvudet/hjärnan som del i en huvudvärksutredning, det är inte helt ovanligt och görs inte för att en misstanke om tumör finns utan för att man vill utesluta det. Jag tyckte att det var skönt att veta att jag kollades upp noggrant, allt såg bra ut.Ja, jag ska tydligen röntga