Halali

Trådstartare
Hur gammal ska hunden vara innan man gör MH? Finns det något man ska träna på när man tränar hunden (i största allmänhet) angående MH eller ska man bara gå dit & köra & hoppas på det bästa? Är det svårt att få plats för MH om man inte har en typisk bruksras?

Många frågor.. :angel:

Sv: Mh?

Jag tycker inte man ska göra MH på en för ung hund, jag tycker de ska vara ett par månader över året som tidigast. Någon högre åldersgräns finns inte.
Nej, du ska inte träna hunden inför MH-testet.
Jo, det är svårare att komma in med en annan ras än bruksras på ett MH. Bruksraser samt hundar som ska tävla i bruks prioriteras. Även hundar som är tillhörande på just den klubben har också förtur.
Vad har du för ras?
I Brukshunden och på Sbk's hemsida står det var kommande MH-tester finns. Det är bara att ringa och fråga om det finns plats kvar.
Jag åkte på ett MH som anordnades av dalmatinersällskapet, och det var inga problem att få plats där. Jag tyckte det var kul att se hur de andra hundarna reagerade som var av samma ras också.

Jo det är svårt som sjutton att komma med om man inte har en bruksras men kolla med din rasklubb om de anordnar någon. Jag ska på MH med min grabb den 26 augusti (rasklubben som anordnar) så det ska bli spännande =) Han kommer vara 20 månader då, skulle egentligen ha gjort det den 4 augusti men det blev en miss ;)

Jag skall göra MH på kenneln De anordnar för hela kullen.
Då är min 16 månader 1 september.
Vi har inte tränat något

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
464
Senast: Sel
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 087
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb