MH till avelsdata?

MiniLi

Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta innan ens MH kommer upp på avelsdata?
Vem är det som skickar in till SKK, brukshundsklubben eller?

Vi gjorde MH i maj och det syns fortfarande inte på avelsdata.. Börjar undra varför..

Sv: MH till avelsdata?

Min hund och hennes kullsyskon gjorde också MH i maj, och inte heller det har kommit upp.

Men jag tror inte att man behöver vara så orolig, MH protokoll brukar ha en låååååååååång handläggningstid hos SKK :p!

Vi gjorde vårt i april och det kom upp för bara några veckor sedan..

Men visst blir man otålig!? ;)

SKK brukar föra in alla resultat på Hunddata inom en vecka från det att dom har fått det. Nu under sommaren kan det ta längre tid pga semestrar.

På SKK:s Hunddata kommer hela resultatet upp, dvs också alla siffrorna på respektive moment som hunden har fått på MH:t. Avelsdata är annorlunda uppbyggt och där kommer det bara upp att hunden har gjort MH, inget närmare om hur MH:t ser ut. Det brukar vara Hunddata som är intressantast om man vill se enskilda hundars alla resultat.

SKK kan naturligtvis inte föra in resultet innan dom har kommit in. Om MH har anordnats av ex. en lokalklubb inom SBK så ska resultaten sedan skickas in till SBK:s kansli och därifrån till SKK. Det är vanligen under den vägen till SKK som resultatlen blir liggande eller arkiveras tills det har kommit ett visst antal - som först då skickas in till SKK. Har resultat inte kommit in på Hunddata inom någon månad kan man kontakta arrangerande specialklubb och påminna om att skicka in resultaten.

Eh nej. Avelsdata är helt klart bättre än hunddata. Blandar du inte ihop saker nu?
På avelsdata ser man visst MHt i detalj.

Eh nej. Avelsdata är helt klart bättre än hunddata. Blandar du inte ihop saker nu?
På avelsdata ser man visst MHt i detalj.

Ser man på! Nu lärde jag mig något nytt!

Jag har bara använt mig av Avelsdata när jag har kollat vissa kennlar, raser och enskilda avelshundar men aldrig kollat MH där eftersom det måste göras separat och det går snabbare att få upp reultaten direkt på Hunddata.

Nu var jag inne och tittade och det var ju intressant att se hundens MH i olika diagram och i jämförelse med rasens resultat etc.

Tack för upplysningen! :banana:

Hehe det var så lite ;)

Jag använder aldrig hunddata, avelsdata är så mycket bättre när man forskar i linjer!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur lång tid brukar det ta innan ens MH kommer upp på avelsdata? Jag såg en hund få upp resultat bara en vecka efter att det gjordes så...
Svar
15
· Visningar
1 523
Senast: farin
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 613
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2
Svar
26
· Visningar
2 522
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka