H
Hæst
Jag funderar över varför det inte finns något rem mellan övre och undre nosremmen på undersidan på en mexakinsk nosgrimma om man köper den i sverige.. Varför har vi valt att slopa den här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Googlar man på den så verkar det snarare vara vanligare utan än med?
Jo för visso klarar man sig utan men den måste ju ändå fylla nån funktion då den ändå finns där på en del ut av dom. Nyfiken på vad bara.
Bevisligen inte, evolutionen och utvecklingen tar bort sådant som är onödigt.![]()
Vad är skillnaden på mexikansk och pullar? Eller är det bara olika namn för samma nosgrimma?![]()
evolutionen och utvecklingen tar bort sådant som är onödigt.![]()
Så där man kan köpa med rem är dom inte utvecklade?
isåfall kan man ju undra varför den förbannade snokremmen är obligatorisk på varenda engelska nosgrimma. Som om den skulle vara så himla nödvändig alla gånger
Finns nog ingen i Sverige som har behov av den så då finns det ju ingen marknad för dem.
Varför tycker du att remmen behövs?
Min åsikt är att om man behöver ytterligare en rem (för att stabilisera???) så har man köpt fel nosgrimma till just sin häst. DVS den passar inte eller så har man inte kunnat passa in den korrekt. En korrekt anpassad nosgrimma behöver inte den där remmen. Har själv en mexicansk/pullar och skulle aldrig komma på tanken att behöva en rem under hakan. Till vilken nytta? Min nosgrimma sitter perfekt utan.
Dum fråga kanske-men vad är det för rem som ni pratar om??
![]()
AHA!
Nu var jag lite klokare på detta
Tack
kl*
Kan det inte vara som så att den är där endast som stabilisering om man inte vill spänna nosgrimman så hårt?![]()