Mexikansk nosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hæst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 696
Sv: Mexikansk nosgrimma

Kanske beror lite på hästtyp också? Min häst har tex väldigt bred panna och överdel av noseyggen, kort huvud och nätt nertill mot nosen. Då svänger ju remmen fram lättare. Går inte att sätta nosgrimman så högt att den inte åker över nosen om den är lite lös. Ett halvblod har ju generellt rätt långt huvud om du förstår hur jag menar. Kanske Nosgrimman är utvecklad på mexikanska rancher där de har en viss hästtyp, och dessutom en betsling som gör att man vill ha den extra lös?

Den tror jag på, är inte hästarna lite åt arab hållet i mexiko i typen?

Men då säger vi så:) Jag kommer använda min rem så nosbandet inte åker av, vet ej fasen vad jag gör fel, fick lära mig att passa in träns på en folkhögskola med väldigt duktig lärare men finns dom som kan bättre såklart.

Det tycker jag du ska göra om du vill ha den. :) Den orsakar ju inte nån skada ;)

Dom som blir mer som ett aachen är den engelska varianten av mexikansk nosgrimma de från mexiko sitter över kindbenen även utan ringar.

Har aldrig sett en utan ringar som sitter bra uppe på kindbenen så du får gärna lägga ut en bild på det. :)

I praktiken har jag inte upplevt någon av de där särskilt nätta. Därför föredrar jag ringar. Vinklarna lägger sig bättre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
944
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
14
· Visningar
546
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka