Metalldetektor...

martha

Trådstartare
Nån som vet vart man kan få tag på billiga såna??

*martha som blir galen av att leta skor ihagarna*

Sv: Metalldetektor...

Jag tror du måste ha specialtillstånd för det. Det stod om det i Ridsport för länge sedan. Annars finns risken att du löper amok och plundrar den värmländska jorden på värdefulla arkeologiska skatter. Typ.

Och glöm inte vad glada de blir i framtiden av arkeologiska fynd de hittar då.. ;) Ett gäng borttappade hästskor är nog inte fy skam.. :)

martha skrev:
Nån som vet vart man kan få tag på billiga såna??

*martha som blir galen av att leta skor ihagarna*

Det har ägaren till stallet jag har sköthäst i funderat på... En av unghästarna har kommit på hur man tar av sig skorna :crazy:

Claes Ohlsson har en för 4000:- :idea:
Kan gissa att det blir en syn för grannarna när du stövlar runt i dina hagar med en metalldetektor. :D

mian1 skrev:
Claes Ohlsson har en för 4000:- :idea:
Kan gissa att det blir en syn för grannarna när du stövlar runt i dina hagar med en metalldetektor. :D

hihi...tur att jag knappt har några grannar då :rofl:

dom som bor närmast mig blir nog inte förvånade iallafall :angel: :D
...har sett värre saker tror jag :o :D

:rofl: Tänkte exakt samma tanke senast i dag när jag gick i hagen och svor över ena halvblodet som ALLTID tar av sig skorna. Hovis var här i går och slog på en sko, i dag var en annan av :smirk:

Hade en ponny (lever inte i dag tyvärr) som bar hem skor och la dem vid grinden :love:

Ingen dum idé det där med detektor..
För hästskor i hagen är inte så kul..speciellt inte om det finns söm kvar som dom kan trampa in i sulan eller nåt...

Smart !!

AM

Är det ingen som har funderat på en billigare lösning.... :idea:

Brukar inte dom flesta skor vara gjorda av järn... :confused:

Sådana bruka ju vara magnetiska.... :smirk:

Sätt en lite kraftigare magnet på en pinne och gå och svep i hagen...
När du hittar en sko så lär det säga "klonk" och se... en tappad sko.... :)

//Xeexex :cool:

CK skrev:
Borde väl gå att träna upp en hund till det. :idea:

Mina svärföräldrar har en golden/labbe som älskar att få leta hästskor i hagen... Han är dessutom väldigt bra på det oxå. Men ibland kan han fuska och gå till vårt skolager och ta en redan upphittad sko :D

jag har en av sveriges bästa hovisar...... :bow: men det hjälps inte om man har en tvååring som aldrig orkar vara stilla :rofl: + lera som "halvtorkat" med riktigt sug i :D

är inte metalldetektor olagligt? har för mig det.. krävs visst tillstånd för att få använda en sådan eftersom det finns stor risk att gamla föremålblir blundrade ur marken. tex gravar.

Min hovis är också kanon. Det är alltid samma häst som tar av sig skorna. Har inte hittat den senaste skon än :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
460
Senast: Smulu
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud