Metalldetektor...

Sv: Metalldetektor...

Ojojoj, vad jag önskade att jag hade haft en metalldetektor när jag tappade min förlovningsring på höskullen... :cool: Men det hade jag ju inte, och nu har jag ingen ring heller längre :crazy:

Men tappade skor brukar iallafall inte vara något större problem. De blir inte så många :)

ramonarunds skrev:
Byt hovslagare till nagon som kan sla pa skor riktigt!!!!

vill en häst ta av sig skon så tar dom av sig den.. sitter skon för hårt förankrad tar de av sig nedre delen av hovväggen i samma veva.. vad är bäst? saknad sko eller saknad sko+en del av hoven?

Bra idé! men då är det lättare att sätta den kraftiga magneten i ett snöre som man svingar över marken, det blir då en lättare störning när ett metallföremål skulle ligga å gömma sig.. :idea:
Med en pinne kan man lätt med sin egen kraft föra bort magneten om man inte är 5 cm ifrån skon bara..

Man får begära tillstånd hos länsstyrelsen (tror jag det är). Det var en artikel i ridsport för något år sedan om en tjej som fått beviljat efter att en av hästarna i stallet fått bestående/långvarig svår skada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
460
Senast: Smulu
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud