Mer "respekt"?

M

MangoLinda

Jag har en liten och ganska gammal hund. 12 år. Hon är lydig om man menar med att jag alltid kan lita på henne, hon är lätt att ha med sig, hon kan mkt "konster" m.m. Om hon är lös kan jag ropa stanna och hon stannar el så kan jag ge kommando på att hon ska gå.
Jag vill att hon ska komma kvickare när jag ropar på henne, om hon ligger på mattan och jag ropar på henne att vi ska gå ut, så kommer hon - efter ett antal ropningar el. efter en stund. Detta händer inte alltid utan bara ibland, men hur ska jag göra för att hon ska komma när jag ropar nu och inte efter 20 sekunder? Jag vill ha lite mer "respekt"
:banana:

Sv: Mer "respekt"?

hon kanske hör lite dåligt??

Är hon lydig för övrigt så tycker jag nog mer att DU skall respektera henne och hennes höga ålder, ju äldre man blir...ju segare går det...det är naturens lag.

Hon hör och ser bra. Och visst hon är ju gammal och är min lillasoff och säng hund. Men om jag kallar på henne så tänker hon ibland okej jag går och när hon har nästan rest sig så tänker hon, ligger nog kvar här istället och lägger sig ingen..
Hon är så rolig. Om hon står på golvet och hon ska gå ut på vintern, ( hon är frusen av sig) och jag ropar på henne att gå ut. Och hon vill inte det.gör typ en sånn hä min :angel: utan hon tittar mellan frambenen och ser ut att tänka, finns det ingen annan under mig som dom kanske ropar på. :love:

:D :D

FANNS det verkligen ingen under henne då :rofl:

Nä, ta det med en nypa salt...vi gamlingar blir lite bekväma....that's life...hon har helt enkelt inte lika bråttom som du har :D

Jo jag får la konstatera att jag inte kan göra ngt åt henne, men jag älskar henne över allt annat ändå:) gillar min sängälskare:)
Jag kom på en till sak: jag har lärt henne att låta som en gris:) :banana:

men vi har ju köpt valp i sommar så kanske bättre att ödsla energi på att lära den ist.

Har det precis likadant med våran 10-åriga tik och tror att det har med åldern att göra. Man har ju rätt att bli lite bekväm som pensionär. Ganska kul egentligen, ibland undrar folk om hunden är lite senil. Men när det gäller mat vet de precis vad som är på gång. / Linda

aa:) hehe, speciellt ost, det älskar dom, iaf. min

Jag har en på drygt 13 år...men hon HÖR dåligt nu, fast det började ung som med din..jag trodde hon lurades för när det var mat på g så kom hon...hon är heller inte så snabb nuförtiden....

Nej precis dom är ju inte så snabba. Nu har hon fått mkt bättre kondis eftersom hon går mycket mera nu pga av valpen, hon får framförallt gå lite snabbare.
Hur mycket har era hundar varit sjuka, ni som har lite äldre? Min har bara haft ont i magen två ggr. ( allvarligt) och så har hon tagit bort ett juver. + tagit bort en fettknöl. Så hon har inte kostat mkt i eftersom vi fick henne när hon var 10 mån och hon inte har behövt så mkt sjukvård heller.

Våran gammelvovve på 12 år, har aldrig under hela sin livstid varit sjuk, de enda gånger hon varit hos veterinär, är vaccinering och tandraspning och sådant.

Hon är fortfarande pigg, men man märker att saker går lite saktare nuförtiden. Och så har hon börjat se lite dåligt, så när det är mörkt ute för man hålla ett extra öga på henne så hon hittar en.

min älskling e 10 år och hon har precis vart på sitt första "riktiga" vetrinärbesök, hon har problem med hjärtat... :( de e typiskt för rasen (cavalier) men hon får leva kvar med oss ett tag till iallafall med medicinering *glad*
känner igen det där med att inte vilja gå ut på vintern med mera ;) hon tycks tänka "neeej, men nu va ja inte så kissnödig längre".. hehe..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 575
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar