S
Siss
Sv: Menyn till vänster borta?
Håller med. Tycker att det ser mycket bättre ut nu, och lättare att se de olika forumen!
Håller med. Tycker att det ser mycket bättre ut nu, och lättare att se de olika forumen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Gunnar! Kan du inte göra drop-down varianter för att man ska ha ett sånt överflöd av text? Det räcker med huvudrubriken tycker jag och så får man en drop-down när man klickar på den.
Eftersom alla har olika stora skärmar är det i princip omöjligt att få det riktigt snyggt på någon av dessa, men tanken är att det åtminstone skall vara enkelt och praktiskt, vilket jag faktiskt tycker det är. För mig fungerar toppmenyn efter bara några timmars invänjning minst lika bra som sido-menyn.
Allt kan dock alltid förbättras och nästan alla har en egen åsikt om vad som är bäst, här gäller det för mig att jämka ihop något som fungerar för de flesta.
Att ha menyn ovanför ger en del fördelar som inte finns med menyn till vänster, att ha menyn till vänster har också sina fördelar.
Små ändringar och förbättringar kommer som alltid ske över tiden, kom gärna med konstruktiva tips.
Jag har en färdig drop down variant, jag tror dock fler skulle ogilla den jämfört med hur det ser ut just nu, framförallt innan man vant sig att menyn ligger i toppen. Vi får se kanske provar den lite längre fram.
En av fördelarna med nuvarande anser jag vara att man har tillgång till alla länkar utan ett behöva klicka fram något, samtidigt som man kan välja att gömma alla länkar utom huvudrubrikerna, med "knappen" ute till höger.
Nej, ingen popup-meny! Det nuvarande alternativet är betydligt bättre! Som du säger blir det bara mindre användarvänligt om man döljer forumen under huvudrubrikerna, och ju färre klick desto bättre så länge menyn tar rimligt stor plats, och det tycker jag den gör nu.
Tycker den nya menyn funkar, men den blir lite "plåttrig" om alla underforum skulle ligga i raka lodräta linjer skulle det nog bli lite lättare att hitta.