mens eller ej?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fallen_engel

Jag tog dagen efter piller för en månad sen. Fick mens några timmar efter att jag tagit pillren (tar för givet att det var mens i alla fall, som var en vecka för tidig). Borde få mens vilken dag som helst OM jag inte är gravid.

Hur stor chans är det att "mensen" var biverkningar av pillren (blödningar)? Varade lika länge som min mens brukar göra, och jag brukar ha oregelbunden mens som hoppar en vecka hit eller dit.

Borde jag vänta en vecka eller två och se om jag får mens o sen göra ett grav.test eller ska jag göra ett så snart som möjligt?

När är det man börjar bli illamående på morgonen då man är gravid?
 
Sv: mens eller ej?

Om det var en månad sen du hade oskyddat så kan du göra gravtest nu.
Jag vet inte hur det brukar vara efter dagenefterpillar, hur mycket man kan blöda och så.

Illamående blev jag ca 2 veckor efter befruktningen.
Och inte bara på morgonen då. Det är få som bara är illamående på morgonen.
 
Sv: mens eller ej?

Man brukar få en liten blödning efter man tagit akut p-piller.
Min menscykel blen helt rubbad efter jag tog akut p-piller! Det tog 2 månader innan jag fick min mens som annars kom regelbundet.

Har för mig att det t.om står att man bör göra ett gravtest efter 3-4 veckor?

Och det är så att man kan lura kroppen att tro att man är gravid, bli skendräktig dvs ;) Dessutom kan oro och stress göra att man inte får sin mens som man ska.
 
Sv: mens eller ej?

Illamående blev jag ca 2 veckor efter befruktningen.
Och inte bara på morgonen då. Det är få som bara är illamående på morgonen.


2 veckor efter... Okej.. jag har i alla fall inte blivit illamående överhuvudtaget än, så hoppas på att jag inte är gravid =)

pmm:En liten blödning... Då var det nog mens jag hade ialla fall. Blödde ungefär en vecka och ungefär lika mycket som då jag ahr mens. (alltså ganska mycket) Hmm... Tror jag väntar en vecka till i alla fall... Och kanske köper ett test sen. Eftersom min mens inte brukar vara så jätte regelbunden så...

Vet någon vad ett grav.test kostar?
 
Sv: mens eller ej?

2 veckor efter... Okej.. jag har i alla fall inte blivit illamående överhuvudtaget än, så hoppas på att jag inte är gravid =)

pmm:En liten blödning... Då var det nog mens jag hade ialla fall. Blödde ungefär en vecka och ungefär lika mycket som då jag ahr mens. (alltså ganska mycket) Hmm... Tror jag väntar en vecka till i alla fall... Och kanske köper ett test sen. Eftersom min mens inte brukar vara så jätte regelbunden så...

Vet någon vad ett grav.test kostar?

det brukar vara gratis att testa på UM eller MVC

och man behöver inte må illa alls någonsin under en graviditet så man kan inte gå och vänta på det som ett tecken...
 
Sv: mens eller ej?

Jag tror inte det finns någon ungdomsmottagning här i närheten. Antar att det är det um står för. å vad mvh är förkortning för har jag ingen aning om:o
 
Sv: mens eller ej?

Jag har fått en liten blödning/mens efter jag tagit akut p-piller och dessutom mått regält illa :mad:

Gravtest kostar typ 70-80:- på apoteket.

mvc = mödravårdcentral
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 415
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp