Men? Konstigt??

Humelibumlan

Trådstartare
Min fina åring Doris dog ju i helgen och jag skickade mail till STC och frågade hur jag skulle göra nu för att regga henne som död.
Det känns ju lite viktigt för stoet..
Och fick mail om att det var fixat..

Men hör och häpna, de reggade henne inte som död utan de tog bort henne helt? Hon har alltså aldrig funnits enligt STC?? :confused: :eek:

Sv: Men? Konstigt??

kollade på henne och hon e borta, tänkte det kunde vara nåt med deras databas....
Ring STC i morrn och kolla för hon ska ju finnas kvar, hon är ju född och reggad

nilema skrev:
kollade på henne och hon e borta, tänkte det kunde vara nåt med deras databas....
Ring STC i morrn och kolla för hon ska ju finnas kvar, hon är ju född och reggad
Skickat ett mail ;)

:smirk:
nilema skrev:
Glömde föresten, beklagar. Några indikationer på vad som blev galet?
Tack :cry:
Väntar på svar från obduction.. vet trodde botulism, vilket inte alls stämmer med symtom + att hon var vaccinerad :smirk:

Nämen det har jag missat fullständigt! Jag beklagar för det är inte roligt när småttingar måste tas bort. Kramar till er!

Snurrfian skrev:
Nämen det har jag missat fullständigt! Jag beklagar för det är inte roligt när småttingar måste tas bort. Kramar till er!
Tack!
Finns en tråd på vård om hennes symtom... Titta gärna där

*knappen*
Mailen med STC:
Hej igen Kristina.
Jag såg att hon blivit borttagen helt från er sida på Internet och det står att Lisa Crown har 0 avkommor?
Ska det vara så eller har det bara blivit något fel?

Mvh Johanna

HEJ!

Jag tror att det blir så eftersom din häst aldrig blev färdigregistrerad. Jag kollar med "dataexperten".

Mvh
Kristina

Frågan är väl då om försäkringsbolaget kan säga något? Hästen har ju "aldrig" funnits?

Orkar inte riktigt tänka nu, men är det till för eller nackdel för stoet? Ur avelsvärde synpunkt?

Jättekonstigt !!!???

Här är vår Blankas "katalogsida". (kunde inte redigera så det kom med mycket text i onödan....sorry :o )

Blanka fick ett föl (Cloetta Mignon) som dog vid 4-månaders ålder och hittills (om jag inte minns fel) har den hästen funnits med på Blankas "avkommesida" , men nu är hon också helt borta.

Eftersom Cloetta kom upp med både namn och som "död" i katalogsidan borde hon väl finnas även hos STC eller tar man katalogsideuppgifter från något annat register ???

Kan det vara nytt för i år att de som dött innan premie/start tas bort helt, eller ?

Om det har någon betydelse för stoet vet inte jag heller.

KatalogsidaBlankaAra.jpg

Kollade med en säker källa och vårt föl fanns bara med ett halvår och togs sedan bort på STC och katalogsidan måste alltså hämtas från något annat register.

Hann Doris bli helt färdigregistrerad med pass och allt ???
I så fall borde hon ju finnas kvar, men registreras som "död".
Vissa år har ju den slutliga registreringen tagit jättelång tid, men så här sent på året borde väl allt vara klart.

Lider med dig :cry: :cry: :cry:

Senast ändrad av en moderator:

Nej hon var inte färdig reggad och det är väl därför de tog bort henne helt kan jag tänka mig?

Var hon inte färdigregistrerad? Jag har sett fler som tagits bort helt om de dött innan de blivit färdigregistrerade. Efter det tas de aldrig bort. Har du fått ut passet?

Angående avelsvärdet, jag tror inte det spelar så stor roll, ser inget negativt i att hon inte finns med. Även om avkomman står som död med årtal så står det ändå noll i alla kolumner. Ser finare ut med stora siffror i alla kolumner på avkommelistan. Hade Doris levt är jag säker på att hon fyllt dem.

solros skrev:
Var hon inte färdigregistrerad? Jag har sett fler som tagits bort helt om de dött innan de blivit färdigregistrerade. Efter det tas de aldrig bort. Har du fått ut passet?

Angående avelsvärdet, jag tror inte det spelar så stor roll, ser inget negativt i att hon inte finns med. Även om avkomman står som död med årtal så står det ändå noll i alla kolumner. Ser finare ut med stora siffror i alla kolumner på avkommelistan. Hade Doris levt är jag säker på att hon fyllt dem.
Nej, hon var inte färdigregistrerad och det är väl anledningen till att hon inte står med längre.
Inte fått passet.

Du har ju rätt ang. värdet på Lisa... och det är ju egentligen skit samma. Men det känns som hon "aldrog funnits" enligt STC och det är väl bara jag som är förvånad över att det inte stod i expressen att Doris är död... :o
Men hon betydde mycket för mig och just nu är det svårt att fatta att hon är borta, även om inte hela världen bryr sig och stannar upp.

Ja, hon hade fyllt kolumnerarna. Lasse hade inte haft nån finare åring. :cry:

Hela världen kanske inte stannar upp, men vi tänker på er ofta här hemma......det var ju bara någon vecka sedan vi såg henne på banan och hon var såååå fin.

Jag råkade ut för samma sak för 5 år sedan då mitt föl dog 6 månader gammalt.

Det enda man kan se på att stoet haft ett föl (om man vet att det funkar så) är att hon har en avkommeflik på Travsport.

Mitt sto fick aldrig några fler föl då hon dog senare under året så hon har ju kvar sin tomma flik. :(

/// ghost

Tänker på dig....
Kramar om dig med massa tröst kramar...
Det är inte trevligt när sådant händer, men tänk på alla fina stunder du fått med henne på denna så korta tid....
Vet inte om det tröstar något... men iallafall....

STC har många rutiner som är mkt underliga...:(
jag sålde ett travsto 94-95 nån gång, och det skickades tydligen aldrig in några ägarbyteshandlingar...:crazy:

Så för några år sedan uppdagades detta och jag kontaktade STC och ville att de skulle avföra mig som ägare på en häst, som jag inte visste var hon fanns, el fick tag på ägarna mm... Jag vet ju inte ens om hästen lever!!!

Men det gick inte!!! de kan inte ha en häst stående utanm registrerad ägare!!!:crazy: :mad:

Så eftersom jag inte vill stå kvar där längre som ägare till en häst jag inte sett på 10 år... gick dom till slut med på att skrinva en liten notis på henne, att OM det kommer in nya ansökningar om pass på henne så är det Ok för mig att byta ägare på henne...

suck...varför inte vara lite smidiga ibland...

Så om någon här ute vet någonting om en stor fuxmärr e.Snack bar somheter Tifanny bar "FANNY" - så hör gärna av er till mig... hon säldes ner till skåne någonstans...

Men en sak förstår jag inte.
Och det är detta med att hon inte var färdig registrerad.

Ni var ju till oss och frysmärkte och alla i den gruppen är ju "färdiga"

:confused: :confused:

AM

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 456
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka