Men det ÄR godare

Första tuggan är alltid godast. Sen smakar det ju likadant = mer ointressant.

(tapas är bäst)
Ja! Tugga nr 2 är i sin tur godare än nr 3, och så vidare. Det är därför min partner och jag nästan undantagslöst beställer saker vi båda vill äta och byter tallrik halvvägs. Det kräver ibland lite förhandling över menyn men hellre äta det man nästan helst ville ha och dessutom något annat som är gott än det som verkade allra allra godast. :D

De vita bilarna är godast. Orangea och gula godisar är hemska (särskilt vingummin och gott och blandat). Det som är äckligast äter jag först, eftersom jag vet att jag ändå kommer äta upp alltihop och då vill jag ha det godaste kvar (det där med motivationen :D).

När jag var yngre hade jag en period när vissa godisar nödvändigtvis skulle ätas ihopparade på olika vis så jag räknade när jag köpte lösgodis. Jävligt tröttsamt om man var tvungen att bjuda någon...

Ostbågar är hursomhelst ändå den bästa uppfinningen någonsin. Bäst något sega ;)

Grillchips är förresten godast om de grillats varma först. Den här sommaren är ju inte grillning något att tänka på men det går nästan lika bra att värma chipsen i stekpannan också.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 043
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Bison
·
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur