MELODIFESTIVALEN 2015 - FINAL!

Så här såg alltså resultatet ut:

1. Måns Zelmerlöw – ”Heroes” 288 p
2. Jon Henrik Fjällgren – ”Jag är fri (Manne leam frijje)” 139 p
3. Mariette – ”Don’t Stop Believing” 102 p
4. Hasse Andersson – ”Guld och gröna skogar” 78 p
5. Eric Saade – ”Sting” 77 p
6. Linus Svenning – ”Forever Starts Today” 59 p
7. Isa – ”Don’t Stop” 56 p
8. Samir & Viktor – ”Groupie” 49 p
9. Magnus Carlsson – ”Möt mig i Gamla stan” 28 p
10. JTR – ”Building It Up” 25 p
11. Jessica Andersson – ”Can’t Hurt Me Now” 23 p
12. Dinah Nah – ”Make Me (La La La)” 22 p
Hoppsan, hade fel om trean :o ber om ursäkt!

Var väl en helt ok final ändå, men jag hann inte äta något av min choklad! Får äta den nu över Grantchester istället.

Jag blev lite förvånad över att Dinah Nah kom sist, enligt mig fanns det mycket sämre låtar i startfältet men hon kom ju till finalen från andra chansen så det kanske berodde på det :confused:

Innan jag läser och kommenterar det ni skrivit under kvällen:

GRATTIS MÅNS!!!

I mina ögon en mkt värdig, och väntad, vinnare!
Jag brukar gilla underdogs, och höll en liten tumme fö Jon H och Linus också, men Måns var ju outstanding ändå!
Och vad GLAD han blev när han vann, lite "äntligen" över det hela ;)

Låten är stark, den funkar live och på radion, jag höjer gärna volymen när den dyker upp i bilen!
Jurygrupperna verkade gilla den starkt (överlägsen vinnare där) och vad jag läst på sociala medier så gillar ESC publiken detta också! Många utropar: ESC I Sverige 2016!

Hela kvällen var lyckad, bra blandning av musik och humor, orkade inte ens irritera mig på Filippa Bark hehe.

Conchita hade ju bästa öppningsnumret i år! :love:

HEJA HEJA MÅNS!!!! Du var bäst ikväll! :banana::banana::banana:

Många besvikna barn där ute ikväll? :angel:

Dottern somnade innan resultaten, men hon sa idag att hon är kär i Måns och älskar tomtarna han har på scenen så hon är nog nöjd.
Annars har hon reda fått sin besvikelse, när Dollystyle åkte ut ;)
Ikväll höll hon annars på Jessicka med den vaaaackra klänningen och Gruuuupi! :D

Nå då ska vi se hur det gick i Buke-tipset då ;) Ni som skrev en fullständig lista, hur många rätt hade ni?
Jag markerar mina rätta svar med rosa färg:

Resultat
1. Måns Zelmerlöw – Heroes (288p)

2. Jon Henrik Fjällgren – Jag är fri (Manne leam frijje) (139p)

3. Mariette – Don’t Stop Believing (102p)

4. Hasse Andersson – Guld och gröna skogar (78p)

5. Eric Saade – Sting (77p)

6. Linus Svenning – Forever Starts Today (59p)

7. Isa – Don’t Stop (56p)

8. Samir & Viktor – Groupie (49p)

9. Magnus Carlsson – Möt mig i Gamla stan (28p)

10. JTR – Building It Up (25p)

11. Jessica Andersson – Can’t Hurt Me Now (23p)

12. Dinah Nah – Make Me (La La La) (22p)

Ok bara tre rätt... men det roliga är att de tre jag tippade rätt var mina tre favoriter! Betyder väl ngt iaf?? :angel::D

Har hon någonsin varit "bra klädd"? Känns som att hon och Annie Lööf spelar i lite samma liga. Bägge lyckas alltid se typ 20 år äldre ut pga sin styling också. Inget ont om äldre, men det är skickligt att se ut som 48 när man är typ 28

:eek: googlade nu, visste inte hur gammal Sanna är men trodde 40 typ.

Om vi jämför Måns och Loreen:

Telefonröster %
Måns: 35,3%
Loreen: 32,7%

Telefonröster poäng
Måns: 166 poäng
Loreen: 154 poäng

Jurypoäng
Måns: 122 poäng
Loreen: 114 poäng

Antal jury 12: or
Måns: 9 st
Loreen: 6 st

... så verkar det kunna bli riktigt intressant i stora tävlingen. Tack för sammanställningen, jag undrade faktiskt. :)

Kollade lite på finalen .Har inte sett någon av dom andra deltävlingarna men insåg snart att jag inte missat något .

Aha, tack för länken!
Fast jag känner att han bad uppriktigt om ursäkt och kan lite (tror jag) förstå vad han egentligen menade även om jag inte håller med. Tror inte att det var "hatiskt" uttryckt utan snarare av en oförstående heteroman som bara tänt på kvinnor i hela sitt liv :p
Men hoppas att han väljer att tänka över sina ord noggrannare i fortsättningen! Eller möter en man som han tänder på :sneaky::laugh::D

Om man nu ska peta i det som citeras ur programmet så är inte Måns den som väljer ordet "avvikelse" (även om han säger "ja").

I intervjun i Värvet sa Måns att han kände rätt snabbt att det han sagt lät galet, och att han bad producenterna till programmet att den delen av samtalet inte skulle visas. I stället valde de att gå ut med det i förväg så att löpsedlarna och artiklarna fanns samma dag som det avsnittet skulle sändas.

Liknande trådar

Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 373
Senast: Knasibas
·
Äldre Ja ni läste rätt, vi är redan framme vid årets sista deltävling! Förr veckan såg vi en joikare och en ung poptjej gå vidare direkt till...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 050
Senast: landet
·
Äldre Nu är det dags att börja blicka framåt, i alla fall fram till lördag denna vecka, och melodifestivalens andra deltävling...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 348
Senast: voltis
·
Äldre Lika bra att vara ute i god tid efter att vi fort konstaterat att deltävling 2 bjöd på få överraskningar och rätt så många bottennapp...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 879
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar