MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 2

voltis

Trådstartare
Nu är det dags att börja blicka framåt, i alla fall fram till lördag denna vecka, och melodifestivalens andra deltävling!

:banana::banana::banana:

Deltävling ett kan summeras med: ingen jättekvalitet på varken show eller bidrag, och att vi troligen inte sett årets vinnare ännu.

Får se om deltävling två har mer att erbjuda, de tävlande är:

1. ”Forever Starts Today” – Linus Svenning
    Låtskrivare: Aleena Gibson, Anton Malmberg Hård af Segerstad, Fredrik Kempe
  2. ”Där och då med dig” – Emelie Irewald
    Låtskrivare: Emelie Irewald
  3. ”Groupie” – Samir & Viktor
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Kevin Högdahl, Maria Smith, Viktor Thell
  4. ”If I Was God For One Day” – Neverstore
    Låtskrivare: Thomas G:son, John Gordon, Jacob Widén
  5. ”Nonetheless” – Marie Bergman & Sanne Salomonsen
    Låtskrivare: Andreas Stone Johansson, Allison Kaplan
  6. ”Möt mig i Gamla Stan” – Magnus Carlsson
    Låtskrivare: Thomas G:son, Lina Eriksson
  7. ”Don't Stop Believing” – Mariette
    Låtskrivare: Miss Li, Sonny Gustafsson

Vad tror ni om dessa då??

Och än viktigare: hur ser planerna ut för kvällen, som råkar vara alla hjärtans dag också! :love:

Tycker det ska bli kul att se Mariette, som jag upptäckte när hon var med i Idol.
Linus Svenning kräks jag lite över. De gamla tanterna Sanne och Marie får vi väl se vad de hittar på. Tror inte på någon hitpotential. Tyvärr

Så vad vet jag och tror om artisterna då?

1. ”Forever Starts Today” – Linus Svenning
    Linus blev ju rätt populär förra året med Bröder. Jag både gillade och inte gillade framträdandet, men säga vad man vill men låten har iaf fastnat i min skalle sedan dess :P Ska bli rätt spännande att höra en låt på engelska faktiskt.
  2. ”Där och då med dig” – Emelie Irewald
    Tidigare helt okänd artist, men som kom fyra i True talent 2011 (vad är det?). Kom med i MF via allmänhetens tävling. Jag har aldrig hört henne innan och har väl inga större tankar så här innan. Tänker: solotjej som försvinner i massan, är några sådana med varje år.
  3. ”Groupie” – Samir & Viktor
    Samir har varit med i Paradise hotel, det är väl det enda jag vet. Kan han sjunga?? Viktor är tydligen modebloggare? Haft en hit tidigare som heter Success, ska jag vara ärlig så sade det mig inget så fick googla: och jag blev inte imponerad! Men har en känsla av att de är populära bland kidsen?
  4. ”If I Was God For One Day” – Neverstore
    Pop/punk/rockband som hållit på ett tag. Inga jag känner till sedan tidigare och är väl inte min musiksmak så, men en bra låt är alltid en bra låt så vi får väl se!
  5. ”Nonetheless” – Marie Bergman & Sanne Salomonsen
    Ska ju alltid vara med några gamla godingar. Marie måste jag ju gilla efter hennes vinnarduett som Pontare som jag gillade starkt. Men annars är det inga damer som jag lyssnat särskilt mkt på. Tror väl inte så mkt på denna duett, då jag ej tror att de är tillräckligt folkkära som kan krävas av lite "bortglömda" artister från förr.
  6. ”Möt mig i Gamla Stan” – Magnus Carlsson
    Jaaaa min favorit i förväg! Jag gillar Magnus skarpt, jag lyssnade till och med på dansband ett tag när jag upptäckte Barbados ;) Han har varit med ett par ggr nu, och jag vet inte alls om han har ngn vinstchans med denna låt, men hoppas såklart bara för att det är just han hehe.
  7. ”Don't Stop Believing” – Mariette
    Minns att jag gillade Mariettes röst när hon var med i Idol. Hon sticker ut lite i mängden och jag hoppas på en bra låt!

Linus Svenning var trist förra gången han var med. Har däremot gillat en del av hans covers på Youtube. Kanske funkar det bättre på engelska?
Marie Bergman gillade jag tillsammans med Roger Pontare. Sanne Salomonsson brukar vara okej. Hoppas det är en bra låt.
Magnus Carlsson - är det killen från Barbados? Isf beror det lite på vilken genre den här låten hör till. Hoppas på något peppigt upp-tempo även om låttiteln får mig att tvivla på den saken.

Känner inte till: Emelie Irewald, Samir&Viktor (Tror det är en från Paradise hotel och en bloggare? Aldrig hört någon sång därifrån så låtsas att jag inte känner till dem alls.), Neverstore, Mariette.

Det borde inte bli sämre än i lördags iaf!
Jag hoppas precis som @LadyCovergirl att Magnus har en upptempolåt även om jag också tvivlar på det.
Mariette ska bli spännande att höra mest för att jag är väldigt förtjust i Miss Li.

Dom andra har jag ingen åsikt om just nu, känner inget speciellt inför dom.

Det borde inte bli sämre än i lördags iaf!
Jag hoppas precis som @LadyCovergirl att Magnus har en upptempolåt även om jag också tvivlar på det.
Mariette ska bli spännande att höra mest för att jag är väldigt förtjust i Miss Li.

Dom andra har jag ingen åsikt om just nu, känner inget speciellt inför dom.
Magnus låt ska tydligen vara glad o fartfylld! :)

Haha, ja jag känner inte igen många namn alls och även min favorit blir Magnus Carlsson... Rosalita <3 aaw ^^

Men ska bli kul o se på lördag =)

//r

Ba' för sakens skull kan jag ju upplysa om att mitt Spotify i samma ögonblick som jag öppnade den här tråden slumpade fram "Live Forever" med Magnus Carlsson. Såatteh ...

Linus Svenning var snubben som sjöng "Bröder" va? För i sådana fall vet jag ju vilka hela TRE artister är! (Det känns som ovanligt många ...)

Blir superglad om Magnus låt är upptempo, var lite rädd för tråkig ballad. Och jag gillade ju ändå Svennings röst förra året, så det kan bli spännande att se vad han åstadkommer. Så om de två presterar bra låtar får jag väl heja på dem ;)

Vad det gäller planer så har jag skrämmande nog ingen koll! :o Min käre make har talat om att vi ska äta på restaurang och vara puttinuttiga. Men hur i hela världen ska jag hinna med en trerätters på restaurang innan jag ska vara hemma för att titta på melodifestivalen?!

(Nu har Spotify slumpat vidare. Till "Believe" med Dima Bilan. Jag tror att mitt konto eventuellt kan ha drabbats av schlagerfeber.)

Ba' för sakens skull kan jag ju upplysa om att mitt Spotify i samma ögonblick som jag öppnade den här tråden slumpade fram "Live Forever" med Magnus Carlsson. Såatteh ...

Linus Svenning var snubben som sjöng "Bröder" va? För i sådana fall vet jag ju vilka hela TRE artister är! (Det känns som ovanligt många ...)

Blir superglad om Magnus låt är upptempo, var lite rädd för tråkig ballad. Och jag gillade ju ändå Svennings röst förra året, så det kan bli spännande att se vad han åstadkommer. Så om de två presterar bra låtar får jag väl heja på dem ;)

Vad det gäller planer så har jag skrämmande nog ingen koll! :o Min käre make har talat om att vi ska äta på restaurang och vara puttinuttiga. Men hur i hela världen ska jag hinna med en trerätters på restaurang innan jag ska vara hemma för att titta på melodifestivalen?!

(Nu har Spotify slumpat vidare. Till "Believe" med Dima Bilan. Jag tror att mitt konto eventuellt kan ha drabbats av schlagerfeber.)
Gillar din spotify!! ;)

Vi ska bara vara hemma jag sambo o dotter. Hon har beställt pizza men vi får väl se ;) kanske gör ngt mer fantasifyllt dagen till ära.

Sen ngt gott till MF på kvällen så klart. Gå ut på en MF-kväll är ett stort tabu för mig ;) har missat dn enda tävling sen Herreys tror jag!

Det är väl en engångshändelse för att dom alltid har sänt från Eurovision som en grej i 60(?)års jubileet.
Om jag har förstått det rätt.

Alla låtar finns att smyg kika och lyssna på på fb, gillade faktiskt Linus låt. Hoppas bara han får lite mer tryck och känsla på lördag.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
8 132
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 293
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 596
Senast: voltis
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 877
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.