Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar folk med att vissa försöker få sin häst i form genom att "dra fram och sparka därbak"?
Vilka är "folk"? I verkliga livet så hör jag iaf sällan någon säger att folk drar fram och sparkar därbak, däremot så vimlar det ju av "folk" på Buke som ser och hör både det ena och det andra i sitt verkliga liv
Jag tror att du o Equiform bor grannar med varandra, som ser så mkt konstigt
Det är fina skiljelinjer säkert, men hur är er def. av "sparka och dra"?
Jag tror att du o Equiform bor grannar med varandra, som ser så mkt konstigt
Men du tycker ju att alla ryttare inkl. eliten rider dåligt.
"Sparka och dra" är enligt mig när man medvetet får hästen att gå bakom lod. Att hästen hamnar bakom lod, tillfälligt och/eller utan att ryttaren har det som mål, så må det vara hänt.
Eller kanske inte bokstavligen, för det handlade mer om att nöta med sporren och hålla stenhårt och stumt i främst yttertygeln.
Tyvärr så tror jag inte att det var menat att bli så, men min ridlärare missade nog att lära ut och påpeka vissa detaljer, och då blev det nötandet och hållandet som blev det primära.
Med lite timing och känsla mellan hjälperna, samt de ack så viktiga eftergifterna hade nog ridsättet fungerat lite bättre inser jag nu i efterhand.
Eller oxå har vi andra kriterier för bra ridning än andra.
Men du tycker ju att alla ryttare inkl. eliten rider dåligt.