Testat Heminevrin?
Ätit den sedan i våras, och kan äntligen äta stilnoct mer sällan efter att ha ätit det i typ 7 år kontant. Äter den tillsammans med melatonin. Fantastisk medicin som gör att jag somnar om jag går och lägger mig direkt efter, slipper bli knepig i huvudet som man lätt blir av stilnoct.
Visst blir jag seg av den dagen efter, men det är helt klart hanterbart. Blir mer seg av att inte sova liksom..
Har också adhd, ingen smärtproblematik dock, utan har en generaliserad ångestdiagnos istället.

Googlade lite fort iom att jag inte kände till medicinen. Står att den är kraftigt beroendeframkallande och bara bör tas på sjukhus på Vårdguiden.
Så den hoppar jag över.

Googlade lite fort iom att jag inte kände till medicinen. Står att den är kraftigt beroendeframkallande och bara bör tas på sjukhus på Vårdguiden.
Så den hoppar jag över.
Ojdå. Jag fick den utskriven då ingen annan medicin fungerar speciellt bra för mig, och för att kunna fasa ut stilnoct efter alla års användande. Fick aldrig höra att den var så beroendeframkallande, men vet att medicinen är lite äldre och inte skrivs ut så ofta längre. Men för mig fungerar den toppen, sover för första gången på många år hela nätter, annars vaknar jag flera gånger och hamnar inte i någon riktig djupsömn.
Får väl se hur jobbigt det blir att fasa ut den dock..

Det finns 1000 skäl att åka till Grekland, men tänkte ändå tipsa om att om någon har vägarna förbi Finland så är det bra mycket billigare där än i Sverige. Receptfritt upp till åtminstone 1,9 mg. Sist jag köpte kostade det 240 kr för 150 st 1,5 mg.
Olagligt att ta in i Sverige om man inte fått det utskrivet på recept … men tullen får inte göra stickprovskontroller inom EU så inte så stor risk att det fastnar i tullen.

Det låter ju inte helt olikt mig. Jag tar det för att räta upp min egen dygnsrytm mot samhällets och för att hinna sova innan jag måste upp. Sporadiskt. Jag köper det själv.

Just det, vi har nog konstaterat det tidigare någon gång att vi har typ samma problem...
Köper själv som i att gå utanför vården? Hur vet du vilken dos du ska ta och när du ska ta dem?

Okej, jag tänkte inte på att kolla styrkan ... 2 Mg har jag, för 755.15 SEK. Skulle ta en om dagen och öka till två stycken om effekten uteblir.

Får du Cirkadin?
Jag bytte till Melatonin AGB iom att de går under högkostnadsskydd. Cirkadin fick man iaf tills nyligen bekosta helt själv.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 116
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 545
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
55 062
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar