mandalaki

Trådstartare
Jag är i Grekland och har därför kunnat köpa melatonin receptfritt, skulle gärna vilja höra lite erfarenheter. (Jag har läst i fass, det är alltså era upplevelser jag är ute efter)

Har ni fått biverkningar, isåfall vilka? Någon som märkt någon påverkan på migrän? Funkar det med alkohol? (Här i Grekland dricker jag vin till middag varje kväll, hoppas att det inte ska vara någon fara).

Jag älskar mitt melatonin. Inga biverkningar, somnar på ca 15-30 minuter och märkte ingen skillnad när jag drack alkohol. Migränfrågan kan jag inte svara på dock. Jag hade en tråd om det för ett litet tag den med med bra svar.

Tar man melatonin som insomningstablett eller sömntablett?

Jag får det på recept sen ganska många år. Får inga biverkningar och det är därför jag gillar det.
Ang alkohol vet jag inte. Tror det eg bara kan minska effekten. Men ber någon annan svara på det.

För mig är det bland det bästa som uppfunnits. Hjälper mig med sömnen utan att jag blir avstängd zombie dygnet runt med ångest.

Hoppas det är som sömntablett. Jag brukar somna men sen vaknar jag efter några timmar och kan inte somna om.
Ah. Jag hoppades tvärtom, eftersom jag får mina psykotiska hallucinationer när jag somnar och därför skulle vilja ta nåt som knuffar mig i ordentlig sömn.

Ska följa tråden :).

Ah. Jag hoppades tvärtom, eftersom jag får mina psykotiska hallucinationer när jag somnar och därför skulle vilja ta nåt som knuffar mig i ordentlig sömn.

Ska följa tråden :).

Jag vet inte alls. Men iom att det är ett kroppseget sömnhormon kanske det kan hjälpa dig?
Fråga läkare!
Nu finns ju Melatonin AGB som går på högkostnadsskydd också. Äntligen!

Super, tack @gul_zebra för svar! Jag har funderat på melatonin ett tag och ska nog boka en tid hos läkaren för mina sömnproblem. Dags att ta tag i det nu..

Jag fattar inte. Tar du den tillsammans med en insomningstablett? Eller menar du att den ska fungera både som sömntablett och som insomningstablett?

Jag har också fått den utskriven i kombination med en insomningstabeltt. För mig skulle den absolut inte kunna motsvara stilnoct eller imovane. :)

Jag får huvudvärk och mardrömmar av melatonin, men det är ytterst sällan.

Beror på vilket melatonin man käkar. Circadin tex är en depåtablett som ska hålla dig sovande, medan Melatonin AGB och den äldre sorten i kapsel är för insomning :)

Hmm.. Intressant!
Har inte märkt någon skillnad alls på Cirkadin eller gamla melatonin eller Melatonin AGB i form av hur länge jag sover.
Men kanske värt att testa Cirkadin och Melatonin ihop. Ska kolla med dr!

Jag är i Grekland och har därför kunnat köpa melatonin receptfritt, skulle gärna vilja höra lite erfarenheter. (Jag har läst i fass, det är alltså era upplevelser jag är ute efter)

Har ni fått biverkningar, isåfall vilka? Någon som märkt någon påverkan på migrän? Funkar det med alkohol? (Här i Grekland dricker jag vin till middag varje kväll, hoppas att det inte ska vara någon fara).

Jag fick ont i bröstkorgen, jag kan ju inte vara helt säker på om det var en biverkning av tabletten eller ej men det känns lite läskigt att testa igen. Även om jag fått klartecken av läkare att ge det ett nytt försök.

Jag fick ont i bröstkorgen, jag kan ju inte vara helt säker på om det var en biverkning av tabletten eller ej men det känns lite läskigt att testa igen. Även om jag fått klartecken av läkare att ge det ett nytt försök.
Bröstsmärtor står som biverkning på Circadin, som är det jag läst om. Och det är jag lite rädd för.

Bröstsmärtor står som biverkning på Circadin, som är det jag läst om. Och det är jag lite rädd för.

Precis, och där står det ju att man ska kontakta läkare och avbryta om det uppstår. Vilket jag gjorde, jag fick ju ett OK men är för nervös för att ge det än chans till än så länge.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 116
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 544
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
55 062
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar