Medryttare/foderhäst

H

horse_tjej

Jag har ridit i snart 1 år, kan jag skaffa sköthäst? Är sköthäst lättare än att vara medryttare ca 1-2 dagar i veckan? Hur ofta är man medryttare? Alltså, hur många dagar i veckan är bäst att vara det?

Är det bäst att ha en medryttarhäst på vintern eller sommaren? Ska jag skaffa sköthäst eller medryttarhäst. Om jag har medryttarhäst vill jag ha hjälp av ägaren till hästen, det är klart, eftersom jag inte är så erfaren :d

Men jag älskar djur, särskilt mina kaniner ;) och hästar såklart! :smirk: :love: :love:

Sv: Medryttare/foderhäst

Vad roligt att du vill hålla på med hästar ännu mera :)

Man kan börja med att hjälpa till att sköta om hästar och lära sig mer tillsammans med ägaren osv. Så Hästskötare är nog ett bra första steg. Hittar du en bra stallägare får du kanske som belöning rida lite och utveckla dig mera. Men att bara rykta och leda, fodra osv är otroligt lärorikt och KUL!

medryttare ställs inför högre krav. Ofta tar du dem dagar ägaren inte kan och måste därför kunna handla självständigt och ta bra beslut rörande hästens bästa. Jag själv skulle inte låta vem som helst rida mina egna hästar om jag visste att dem inte var så erfarna. även den snällaste häst kan testa sin ryttare ibland :D
Men att folk vill hjälpa till och rykta och sköta om hästen är bara roligt. då får dem gärna hjälpa till.

så hitta en sköthäst du och sup in dig all den lärdom du kan!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 814
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 750
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar