Medryttar kontrakt

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

Pia-Moni

vet inte villken tråd jag skulle lägga den i , men kan flytta den bara jag vet vilken tråd jag ska ha den i.
Men iallfall så undrar jag om det är nån som vet hur ett medryttar kontrakt ska se ut?? vad man ska ha med ovh vilka underskrifter som ska vara med ? Vill ha så snabbt svar som mörligt då jag ska försöka få klart ett kontrakt till imorgon. Tacksam för svar :)

Sv: Medryttar kontrakt

Jag är medryttare och vi har ett väldigt enkelt kontrakt där det nog bara står att ryttaren måste ha hjälm vid ridning och 500kr/månad ska betalas in i slutet av månaden. Sedan har jag, mina föräldrar (eftersom jag är under arton) och hästägaren skrivit på kontraktet. :)

Jag är medryttare på en unghäst (som i och försig inte rids just nu), och vårat kontrakt ser ut såhär ungefär:
Medryttaren är medveten om att det är en unghäst som rids och hanterar den därefter.

Medryttaren är fullt medveten om riskerna med att rida och hantera en unghäst om olycksfall av ryttaren skulle inträffa, och gör detta på egen risk.

Eventuell olycksfallsförsäkring åligger medryttaren själv att ordna.

Hästen är försäkrad och ersättning för skada kan endast att krävas om ovarsamhet eller oaktsamhet förorsakat skada av häst, ej i fall av ren olyckshändelse.

Om medryttaren ej kan ta hand om hästen den dag som har överenskommits om, ska ägaren så snart som möjligt informeras om detta.

Gällande bestämmelser i stallet ska följas. Skada av andras utrustning/ djur pga oaktsamhet ska ersättas.

Kontraktet kan sägas upp från båda parters sida utan uppsägningstid och enligt tidigare överenskommelse kommer ingen kostnad att utgå för medryttarridningen.

Också målsmans underskrift, hästägarens underskrift och min underskrift. Tycker det är ett bra kontrakt som får med det mesta :) Sedan får man förstås anpassa kontraktet efter "din" hästägares önskemål osv.

Dom gånger som jag har haft medryttare så har vi aldrig haft något direkt kontrakt, muntligt isåfall. ;)

jag är medryttare på en häst, och har inget kontrakt med ägaren, ifall det skulle bli problem med något samtalar vi om det, det enda "kontraktet" är att jag betalar in 400 kr på hennes konto 1 gågn i månaden

Jag har ett ganska bra kontrakt skrivet någon stans. Men jag ber gärna om fler möjligheter. då ja tills i helgen skall skriva nya kontrakt till medryttarna!
= )

Sök på ordet medryttare eller medryttarkontrakt i detta forum så får du fram många trådar om ämnet eller ställ din fråga i befintlig tråd

mvh
moderator
mysko

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 414
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 811
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 118
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar