Medlemskap i klubb

S

sara

Jag har precis slutat rida på ridskola och ska nu försöka bli medryttare. Det jag undrar är om det ändå är bra att vara medlem i någon ridklubb (samma som jag har ridit på innan tex) även om jag är medryttare någon annanstans. Jag har inga planer på att tävla så jag behöver inget medlemsskap på det viset.

Sv: Medlemskap i klubb

Jag har inte varit medlem i någon klubb sedan jag slutade på ridskolan. Jag tycker inte att jag har någon som helst nytta av det då jag inte tävlar.

Visst kanske man har möjlighet att gå kurser osv genom klubben, men hamnar man i ett privatstall med "seriösa" hästägare så brukar man kunna ordna sånt själv om man är några stycken. :)

Jag skulle inte gå med om det inte är så att klubben erbjuder något som jag är intresserad av. Ibland kan en försäkring ingå i medlemskapet men du har förmodligen? en olycksfallsförsäkring som gäller på fritiden. :bump:

har du försäkring så tror jag inte du får nån nytta av att vara medlem.

Vad det gäller försäkrningen så kolla upp vad som gäller, det är inte säkert att den gäller om du blir medryttare på en häst nånannastans. Ofta är försäkringen kopplat till verksamhet som klubben arrangerar, dvs ridning på ridskola och av klubben anordande tävlingar. Troligtvis gäller den inte för ridning på andras hästar.

KLart du ska va med i klubben! Det brukar alltid finnas bra aktiviteter...finns det inte det kan du ju som medlem dra igång sånt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 058
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 037
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar