Medicinera flygrädsla?

Jag har faktiskt rätt bra koll. Jag vet ingen med ordentlig ångest som blir hjälpt av antihistamin (det är mot allergi). Däremot kan det hjälpa något att ta det innan ångesten börjar utvecklas.

Så jag har inte panik eller ångestattacker då? Utan de är någon form ångest-light bara för att jag klarar av att häva det med atarax? Jag känner min hjärna ganska väl vid det här laget, och atarax ger mig precis tillräckligt för att kunna häva attacker, även svåra sådana.

Alla har olika reaktioner på mediciner, jag är extremt 'light-weight' och mediciner slår hårt på mig, och jag får också mkt biverkningnar. Gärna ovanliga sådana också. Som gången jag fick tavegyl och blev hyperaggressiv. Det var kul...

Nja. Citatet är egentligen "Navigare necesse est, vivere non est necesse"

Nej det finns en massa olika ord som kan sättas ihop till en massa olika meningar, och meningen ovan passade in här. Det du skriver är vad som stod på kaffekopparna i föräldrarnas Maxi på 80-talet.

Nej det finns en massa olika ord som kan sättas ihop till en massa olika meningar, och meningen ovan passade in här. Det du skriver är vad som stod på kaffekopparna i föräldrarnas Maxi på 80-talet.

Vad som stod på föräldrarnas kaffekoppar vet jag inte, men vad div nu döda snubbar sa/skrev för 2000 år sedan har jag okay koll på. (Att äntligen få användning för de 2 åren med latin... tänka sig).

Sen tyckte jag det blev lite roligt när du bastardiserade ett känt citat för att få det att passa diskussionen när det faktiskt passar bättre i original. ;)

Att resa (segla) är nödvändigt, att leva är inte nödvändigt.

Vad som stod på föräldrarnas kaffekoppar vet jag inte, men vad div nu döda snubbar sa/skrev för 2000 år sedan har jag okay koll på. (Att äntligen få användning för de 2 åren med latin... tänka sig).

Sen tyckte jag det blev lite roligt när du bastardiserade ett känt citat för att få det att passa diskussionen när det faktiskt passar bättre i original. ;)

Att resa (segla) är nödvändigt, att leva är inte nödvändigt.

Ja tänka sig att jag har hyfsat bra koll på vad döda snubbar sa för 2000 år också. (Att äntligen få användningen för de där åren i sittbrunn, läsandes på kaffekopparna...tänka sig.)

Nu är det dags! Håll tummarna för att det blir en behaglig och okomplicerad flygning, det behöver jag :nailbiting:
biteme_bigarmhug.gif

Flygningen gick sjukt bra även om det var väldigt stressigt innan (massa strul på flygplatsen). Jag hann bara dricka en halv elefantöl på toa vid gaten ( inte mitt stoltaste ögonblick) och 2 CL jägermeister när vi väl satt på flyget, men det räckte fint. Vi hade i princip noll turbulens, inte ens vid starten när vi flög genom molnen. Men nedstigningen var rätt jobbig, det är mkt berg som jag antar ger lite stökiga vindar = starten när vi ska hem kan bli lite tuff. Men då vet jag att jag ska hinka i mig lite alkohol innan.

Bebis är en dröm att ha med sig och är helt opåverkad av min oro. Väääldigt skönt!

Jag gjorde det! Jag åkte på resan, den var så himla mycket bättre än förväntat och jag kunde t o m sova några timmar sista natten innan vi skulle flyga hem. Nu ska jag planera för nästa resa!

Vi kom rätt nära döden ändå visade det sig. En annan resenär som åkt med samma resebolag som oss men var i en annan grupp dog under en luftballongfärd. http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-dod-i-olycka-med-luftballong/ Enligt ögonvittnen så gick det inte riktigt till så som tidningarna beskriver utan mannen var oförsiktig och när han väl föll så tog det helt enkelt illa. Han hade lika gärna kunnat klara sig med några blåmärken. Några ytligt bekanta till mannen var i vår grupp och de valde att flyga ballong trots händelsen och det var rätt intressant att höra hur andra människor resonerar kring risker och döden.

Jag gjorde det! Jag åkte på resan, den var så himla mycket bättre än förväntat och jag kunde t o m sova några timmar sista natten innan vi skulle flyga hem. Nu ska jag planera för nästa resa!

Vi kom rätt nära döden ändå visade det sig. En annan resenär som åkt med samma resebolag som oss men var i en annan grupp dog under en luftballongfärd. http://www.expressen.se/kvallsposten/dansk-dod-i-olycka-med-luftballong/ Enligt ögonvittnen så gick det inte riktigt till så som tidningarna beskriver utan mannen var oförsiktig och när han väl föll så tog det helt enkelt illa. Han hade lika gärna kunnat klara sig med några blåmärken. Några ytligt bekanta till mannen var i vår grupp och de valde att flyga ballong trots händelsen och det var rätt intressant att höra hur andra människor resonerar kring risker och döden.

Vad bra du är! Klokt tänkt att planera snabbt för en ny resa. Ju oftare man flyger desto mindre dramatiskt blir det.

Ny uppdatering från Thailand :). 11 timmar på Tuis miniplan och knappt någon dödsångest alls trots att det var en ganska stötig resa. Det tar sig! I morgon ska jag flyga inrikesplan och det känns faktiskt helt okej.

Heja dig! Vad grym du är! :)
Skönt att det gick så bra! Flög du utan tabletter eller hur gick det?

Jag försökte få sömntabletter utskrivet mot flygrädsla/problem att sova på flyg inför min resa till Nya Zeeland för ca en månad sen. Det fick jag inte :p

Fick flyga utan och det gick bra. Sov till och med en stund på flight nr 2 pga helt slut, haha.

Edit: Läste lite gamla inlägg och insåg att du nog flög utan tabletter. Bra jobb!

Heja dig! Vad grym du är! :)
Skönt att det gick så bra! Flög du utan tabletter eller hur gick det?

Jag försökte få sömntabletter utskrivet mot flygrädsla/problem att sova på flyg inför min resa till Nya Zeeland för ca en månad sen. Det fick jag inte :p

Fick flyga utan och det gick bra. Sov till och med en stund på flight nr 2 pga helt slut, haha.

Edit: Läste lite gamla inlägg och insåg att du nog flög utan tabletter. Bra jobb!
Nej lite vin bara. Jobbigaste med flyget var att det var extremt trångt, med barn i famnen gick det inte att fälla ner bordet och tanten framför suckade ljudligt varje gång barnet sparkade lite på ryggen. Vilket var typ hela tiden...

Nej lite vin bara. Jobbigaste med flyget var att det var extremt trångt, med barn i famnen gick det inte att fälla ner bordet och tanten framför suckade ljudligt varje gång barnet sparkade lite på ryggen. Vilket var typ hela tiden...
Under en period i livet var jag frekvent långflygare i arbetet, och bland det jobbigaste var barn som sparkade en i ryggen när man just börjat glida in i dvala... ;)

Skönt att det gick så bra, men förstår att det är jobbigt med så tight space - särskilt med barn!

Vi flyger hem imorn, men kommer ha "Premium-platser" de första 10,5 timmarna. Kostade lite extra, men fan vad värt. Finns nog inte på alla långflygningar dock, och inte i närheten av business, men sjukt gött.

På flyg två hoppas jag vara så trött att jag däckar av utmattning igen :p

Jag tänker att om man åker billigt charterflyg så har man kanske lägre krav på komfort?

Jo men det är ju ändå jobbigt att ha ett barn som sparkar en i ryggen. Eller för all del en vuxen. Eller folk som tar tag i ens säte för att resa sig upp ur sin egen stol.

Sådana saker stör mig jättemycket, men samtidigt förstår jag ju att det kan vara jättekrånligt att resa med små barn och fattar ju att de lätt blir uttråkade och liknande.
Samma som att jag har jättesvårt för att väcka någon som sitter i vägen när jag ska gå på toa - just eftersom jag själv skulle tycka att det var jobbigt att bli väckt om jag väl lyckats somna. Skulle dock aldrig beskylla varken barn eller vuxen för ovan saker, men tycker ändå att det är jobbigt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama