Medel mot strålröta

Djurjouren

Trådstartare
Jag har försökt leta men utan framgång. Tror att det var på H--ks som det förr fanns en produkt mot strålröta. Den är den effektivaste jag använt men jag kan inet komma på namnet. Liten flaska och innehållet var blått. Nån som vet om/var den säljs?

Sv: Medel mot strålröta

Thrush Buster?

Har inte sett den på länge, men jag har å andra sidan inte letat heller. ;)

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

Är det den du menar :-)

Tesora

Si!!! Muchu gracias:-). Tänkte introducera detta undermedel för mina spanjorer.Strålröta är mkt utbrett här:-( och finns inga bra medel..

Mm..Och stå på dåligt skötta bäddar och aldrig få gå i hagen..... Du kan ju tänka dig.....Fast konstigt nog så är hovstatusen vad gäller skoningen 100 gånger bättre här på Kanarieöarna än det var på Spanska fastlandet.... Här är det faktiskt riktigt bra, och det är rutin att varmsko.

Vanlig Blå spray funkar jättebra med, det är ju samma ämne i tror jag eftersom båda är blåa/ lila i färgen.
Min hade jättemycket strålröta när jag köpte honom, hade väldigt ont av det men jag sprayade det varje dag ett tag och det gjorde under!
Det torkar ju både ut och tar kål på bakterier.

Japp! Till coin en bit från malaga :-)
Jag hästar ,hundar ,katt ,fåglar drar ner i sen sommar

Tesora

Aj då vad trist.
Hoppas du får bukt med det då.

Nej, det tycker jag faktiskt inte att det är. Det finns här men det funkar dåligt. Detta Trushbuster tar man på 2 ggr och sen är det klart.

oki. jag har använt trushbuster men haft sämre resultat på det än rent kopparsulfat. så kan de va :)

ThrushBuster innehåller formaldehyd (eller formalin), vilket gör att bakterier, svampar etc inte kan föröka sig. Fungerar konserverande ungefär som alkohol men är billigare.

KL
Även jag har haft goda resultat av kopparsulfat. Skura ur, häll på och sedan bomull.

Skillnaden med att använda TrushBuster är att man häller på. Punkt.
ger en jäkla skillnad i arbetstid när man har sådär en 20 hästar.
Och jag har kladdat med deras jäkla kopparsulfat i en månad men det liksom bara slutar att bli värre, det läker inte. Med Trushbuster så läker det på typ 2 ggr.

Tack för den infon. Medlet är ju dyrt så jag har funderat på om man kunde tillverka det själv.
Formaldehyden kom jag ihåg och jag gissar att det är typ blåspray i det.
Vad mer kan det vara?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 375
Senast: Tiger tok
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
1 033
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 257
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka