Medarbetarsamtal idag

Lill76

Trådstartare
Jag är fruktansvärt less på mitt jobb för tillfället och söker allt vad jag kan för att hitta annat. Det är väl inte bara arbetsplatsen jag är trött på utan även arbetsuppgifterna. Har jobbat som kontorsråtta i 20 år och nu kräks jag på det :yuck: Företaget jag jobbar på har genomgått en stora förändringar med mycket nytt folk och det har inte blivit till det bästa kan man säga.... Vi har precis fått ny chef och jag ska ha medarbetarsamtal med henne i dag. Hur gör man? Ska man vara ärlig eller ska jag spela en roll och säga att allt är bra?
 
Sv: Medarbetarsamtal idag

Jag säger var ärlig. Om du har tur lyckas din nya chef förändra dina arbetsuppgifter för att du ska börja trivas igen, om inte så söker du ändå jobb och är förhoppningsvis på väg därifrån. Du behöver ju inte säga att du söker en massa nya jobb, men förklara på vilket sätt du inte trivs med ditt jobb och hur du vill ha det för att kunna trivas? :)
 
Sv: Medarbetarsamtal idag

Var ärlig och säg att förändringarna i ditt tycke inte blev till det bättre. Vd konkret och ta upp exempel. Inget kan förändras om medárbetarna går och säger att allt är bra, sen snackar på egen hand. Sen om du hittar annat jobb må så vara och du behöver inte säga att du aktivt söker dig därifrån.
Vet inte vad det är för jobb, men de arbetsplatser jag och mina närmaste jobbat och jobbar på ses det som positivt att vara ärlig och tala om när saker inte fungerar, särskilt när man är konstruktiv och inte bra gnäller.
 
Sv: Medarbetarsamtal idag

Var ärlig. Jag tog själv initiativ till ett "medarbetarsamtal" när allt hade gått åt fanders på en gammal arbetsplats. Jag hade fyra A4-sidor med konkreta exempel, egna synpunkter och absolut genomärliga känslor som jag läste upp för chefen i fråga. Väldigt jobbigt, men väldigt värt det.
 
Sv: Medarbetarsamtal idag

Klart som dagen att du ska vara ärlig.
Ärlig, men inte korkad…
Du ska så klart inte berätta att du söker andra jobb som en tok, eller att du ”avskyr” ditt nuvarande jobb.

Fundera igenom konkret vad det är som du inte tycker fungerar bra, och hur du skulle VILJA att det var i stället.
Som redan tidigare sagts i tråden – var konkret och hjälp din nya chef att se vad som inte funkar bra, och visa hur man skulle kunna få det att funka bättre.
Skulle man kunna ändra på rutiner? Organissationen? Vill du ha andra arbetsuppgifter? Vill du ha mer/mindre ansvar? Osv…
Kom förberedd, var ärlig, konkret och konstruktiv!
 
Sv: Medarbetarsamtal idag

Jag håller absolut med Zeli. Ärlig men inte korkad.

Det är bra att berätta att man söker utveckling och nya arbetsuppgifter. Det gäller att hålla en positiv ton i det bara. Fokusera på att du vill utvecklas, inte på att du är less.
 
Sv: Medarbetarsamtal idag

Nu var det gjort och det gick jättebra! Jag var ärlig men inte korkad :) Känns bra att hon vet var hon har mig och det kändes som hon tog till sig o jag hoppas att min arbetssituation ska bli lite bättre.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 642
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp