Med tanke på tråden med alla djuren.

Sv: Med tanke på tråden med alla djuren.

Vi hade triopser en gång för flera år sedan. De var lite häftiga faktiskt och är väl det mest udda djuret vi har haft. Det mest udda jag har nu är väl mina råttor, men de är väl ganska vanliga egentligen.

Afrikanska jättelandsnäckor har jag

Här är den största av de, Said:
1fbe623477633422f4f04221e6e18e11.JPG

Vinkeln får honom dock att se mindre ut än han är...

Ja och så råttor då men de är ju inte så ovanliga längre :)

Jag är uppväxt med illrar, vi hade väl en 10 stycken när jag var liten. De såldes och dog av ålder (en blev 18 år!!), så när jag var 8-9 år skaffade vi några nya, Correlina och Kurre :) Lina levde rätt många år, men just nu har vi ingen, tyvärr, underbara djur.

Har en ovanlig hundras... Och en skäck ;) Och blommehöns, de är rätt ovanliga, och en kochinkina (stavas nog inte så)...

Har alltid velat ha en get, det är det första som införskaffas när jag flyttar hemifrån.

//E

Vad är degus o triopser för nått läskigt? :crazy:
Sounds scary :p

Jag har både udda djur och udda antal på normala djur..
qpqyhu.jpg

:love: Bebisar :love:

Och se sådär 50+ marsvin :p

Min syster kille har en naken snappsköldpadda. Skitful, en sköldpadda som kniper av fingrar, lever i vatten men utan skal.

Jag har en afrikansk sporrsköldpadda (land). En meter i diameter med taggar överallt, älskar jordgubbar men river gipsväggar som papper.

Skreppur skrev:
Min syster kille har en naken snappsköldpadda.

:eek: Hur har det gått till? Kan du slänga upp en bild?
Spännande med sköldpadda utan skal, trodde de dog om de blev "hemlösa" :D

:eek: Fan så stor! Vart har man en sån? Alltså, hur lever den här i Sverige? :p

lady_vip skrev:
Jag är uppväxt med illrar, vi hade väl en 10 stycken när jag var liten. De såldes och dog av ålder (en blev 18 år!!), så när jag var 8-9 år skaffade vi några nya, Correlina och Kurre :) Lina levde rätt många år, men just nu har vi ingen, tyvärr, underbara djur.

Har en ovanlig hundras... Och en skäck ;) Och blommehöns, de är rätt ovanliga, och en kochinkina (stavas nog inte så)...

Har alltid velat ha en get, det är det första som införskaffas när jag flyttar hemifrån.

//E

Vadå för ngn ras då? :devil:

:eek: Hur har det gått till? Kan du slänga upp en bild?
Spännande med sköldpadda utan skal, trodde de dog om de blev "hemlösa" :D
Hehe, han köpte den för ett tag sedan av en kompis.. jag kan ta en bild nästa gång jag är där. Syster hatar den :angel:

:eek: Fan så stor! Vart har man en sån? Alltså, hur lever den här i Sverige? :p
Han bor i ett rum med cementväggar i källaren, med lampa och värmestenar såklart (: På sommaren går han lös på tomten (staket) och drar måånga blickar till sig. Dock har han en förmåga att keka upp alla jordgubbar/smultron och det han inte äter, mosar han ner.. mutter.

Senast ändrad:

lady_vip skrev:

jag har tvååå. men är dom ovanliga? ^^ skrev inte det eftersom jag inte räknade det som ovanligt. haha. men när jag tänker efter är det kanske det :p

Ja gör det! Vore kul att se :)
Har visserligen sett snappsköldpaddor live men de har ju haft skal hela högen :D

Vi hade grodyngel som husdjur i en hink balkongen när vi var mindre ;)
Och så letade vi vandrande pinnar i bäcken hos våra kusiner.

morris.jpg

Jag har två katter, Morris och Skrutten. Det är Morris på bild ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 281
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve